Od kilkunastu lat brytyjska sieć domów towarowych porusza odbiorców, prezentując chwytające za serce historie w swoich świątecznych reklamach. Tegoroczny spot „The Beginner” przenosi nas do domu pewnego małżeństwa, które w okresie przedświątecznym przygotowuje się do objęcia nowej roli – rodziców zastępczych.
Zobacz również
W spocie poznajemy mężczyznę, który usiłuje nauczyć się jazdy na deskorolce. Po kilku upadkach i kontuzjach bohater nie traci determinacji i niemal każdą wolną chwilę poświęca, aby opanować nową umiejętność. A wszystko po to, aby łatwiej nawiązać kontakt z Ellie, która niebawem pojawi się w jego domu.
W tle spotu słyszymy klimatyczny cover „All The Small Things” Blink-182. Twórcy reklamy wyjaśniają, że o wyborze piosenki zdecydował nie tylko dodający otuchy tekst. Jest to utwór wywołujący nostalgię u odbiorców, którzy dorastali, słuchając oryginału, a dziś są w wieku, w którym sami mogą mieć dzieci.
W John Lewis bardzo dbamy o rodziny i zdajemy sobie sprawę, że mają one wiele różnych form. W najważniejszym momencie w roku postanowiliśmy skupić się na jednym rodzaju rodziny, który często jest pomijany. Jesteśmy również bardzo świadomi, że nie wszystkie wyniki dotyczące opieki zastępczej są tak pozytywne jak w przypadku Ellie. Dom, do którego wchodzi Ellie, jest pełen życzliwości, a starania przybranego ojca pokazują, że ostatecznie najważniejsze jest to, co robisz – powiedziała Claire Pointon, dyrektor ds. klientów w John Lewis.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Tegoroczna reklama Johna Lewisa powstała we współpracy z agencją adam&eveDDB oraz z partnerskimi organizacjami Who Cares? oraz Action for Children. Brytyjska marka włączyła się w zbiórkę funduszy na rzecz partnerów charytatywnych i ogłosiła, że część zysków ze sprzedaży swoich produktów przekaże na program „Building Happier Futures”, w ramach którego wspiera dzieci, które trafiają do pieczy zastępczej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak podkreśla firma, choć kampania wpisuje się w sezon świąteczny, sam projekt jest długoterminowy i głęboko zakorzeniony w wartościach, które reprezentuje John Lewis. Oprócz spotów podkreślających zapotrzebowanie na opiekunów i rodziny zastępcze w Wielkiej Brytanii, marka uruchomiła specjalną stronę internetową, która zawiera kluczowe statystyki dotyczące systemu opieki oraz osób, które dorastały w rodzinach zastępczych.