To już szósta przygodowa gra akcji z serii, której fabuła toczy się w różnych epokach historycznych. Wszystkie dotychczasowe odsłony gry cieszyły się ogromną popularnością. „Assassin’s Creed”, dostępny na konsolach Xbox i Playstation oraz PC sprzedał się w dziesiątkach milionów egzemplarzy i zdobył już wszystkie ważne nagrody branżowe.
Key visuale dla „Assassin’s Creed IV: Black Flag” to nie pierwszy wspólny projekt jednego z największych wydawców gier, jakim jest firma Ubisoft i polskiej agencji Ars Thanea.
Zobacz również
– W ciągu 4 lat współpracy z Ubisoft zrealizowaliśmy wspólnie około 50 projektów – mówi Piotr Jaworowski, ECD Ars Thanea. – Robiliśmy już key visuale, ale także mniejsze i większe formy animacyjne, packaging, czyli okładki na pudełka z grą i inne materiały marketingowe. Nasze zaangażowanie polega nie tylko na produkcji, ale także na pracy koncepcyjnej.
Dwa key visuale, które powstały w warszawskiej agencji, były przygotowane z myślą o światowej premierze gry „Assassin’s Creed: Black Flag”. Ilustracje zrealizowane w Ars Thanea mogą być drukowane w zależności od wersji – na długość lub wysokość aż 85 m!
Wyzwaniem był sam rozmiar wydruków, które miały ponad 20 tys. pikseli wysokości (lub szerokości w przypadku wersji poziomej). Ze względu na wagę plików praca odbywała się więc równolegle na częściach ilustracji, które następnie zostały połączone w całość.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Zaczęliśmy od kreatywnego rozwinięcia szkicu, który dostaliśmy od Ubisoftu – mówi Jaworowski. – Sam proces był standardowy: zrobiliśmy kompozycję, 3D i retusz. Natomiast najtrudniejsza była kwestia gabarytów i ilości elementów. Obie sceny są bardzo skomplikowane pod względem kompozycyjnym. Ilustracja zawiera ogromną ilość detali. W 3D zostały wymodelowane wszystkie obiekty, m.in. elementy statku, liny, postaci. Flagi i maszty to symulacje materiału.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejnym wyzwaniem był fakt, iż przygotowywano uniwersalny plik master, który będzie stanowił podstawę do tworzenia innych form reklamowych.
– Musieliśmy wziąć pod uwagę fakt, że z każdego z naszych visuali powstanie ok. 40 innych formatów – tłumaczy Jaworowski. – Nie dosyć więc, że pliki były ciężkie, to jeszcze musiały zostać tak przygotowane, aby z łatwością można było dokonać ich przeformatowania.
Jeśli chodzi o stylistykę i stronę artystyczną, to oba visuale nawiązują do całej linii graficznej tytułu. Stylistyka serii jest bardzo spójna. Kolory na visualach są mocno zbliżone do okładki nowej gry, dzięki czemu treść wielkich wydruków będzie lepiej rozpoznawalna na ulicach miast, w których się pojawią.
Realizacja projektu trwała ok. 2 miesięcy. W projekt zaangażowanych było kilkanaście osób w Ars Thanea i Ubisoft.