…z tego spotkania.
Organizatorzy z dużą dbałością podeszli do działań w internecie. Oprócz oficjalnej strony internetowej, Światowe Dni Młodzieży miały swoją stronę na Facebooku, konto na Twitterze i Instagramie oraz kanał na YouTube. Zadaniem mediów społecznościowych było informowanie o wydarzeniu oraz oddanie klimatu ŚDM osobom, które nie mogły osobiście przybyć do Krakowa. Przedstawiamy analizę działań w social media przygotowaną przez NapoleonCat.
Zobacz również
ŚDM na Facebooku
Facebookowa strona ŚDM zgromadziła już ponad 1.8 mln fanów. W ciągu miesiąca przybywa średnio (od początku 2016) ok. 30 tys. zainteresowanych, z czego ok. 10 stanowią polscy internauci. Tylko w trakcie trwania ŚDM, w dniach 26 -31 lipca, przybyło ponad 95 tys. nowych zainteresowanych.
Najwięcej fanów oficjalnej strony ŚDM na Facebooku pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, Indii, Wielkiej Brytanii, Australii oraz Kanady (dane na dzień 31.07.2016).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aktywność użytkowników
Najbardziej aktywni natomiast byli użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych, Filipin, Indii, Malezji oraz Wielkiej Brytanii. Poniższy wykres prezentuje liczbę osób, które skomentowały, udostępniły posty strony, wspomniały o niej w swoich postach bądź wykonały inną aktywność związaną z Facebookową strona ŚDM.
Na Facebookowej stronie ŚDM działo się bardzo dużo, a za większość działań odpowiadał biskup Marek Solarczyk, prowadząc relację z wydarzenia, pokazując ŚDM ze swojej perspektywy, wchodząc w dialog z fanami.
Najwięcej postów Solarczyk publikował w godzinach rannych (7-9) oraz popołudniowych (17-19). Największe zaangażowanie fanów przypadało natomiast na godziny popołudniowe i wieczorne (14, 19, 20 i północ).
Które posty opublikowane w trakcie trwania ŚDM cieszyły się największą popularnością?
ŚDM na Instagramie
Dedykowany Światowym Dniom Młodzieży 2016 profil na Instagramie liczy ponad 31,5 obserwujących. W ciągu 6 dni spotkań młodzieży w Krakowie, na Instagramie przybyło ponad 7 200 nowych zainteresowanych.
Followersi konta ŚDM na Instagramie w trakcie trwania wydarzenia wykonali ponad 49 tys. interakcji, z czego większość stanowiły polubienia publikowanych zdjęć i filmów.
Najczęściej używanym hashtagiem (przez oficjalny profil Światowych Dni Młodzieży na Instagramie, był tag: #krakow2016.
ŚDM na Twitterze
Działania na Twitterze były prowadzone na różnych kontach, w różnych językach (m.in. angielskim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, arabskim, niemieckim, rosyjskim, portugalskim, polskim). Polskie konto na Twitterze @sdm_pl obserwuje ponad 9 300 użytkowników, z czego ponad 2 tys. przybyło w dniach 26 – 31.lipca. W trakcie trwania światowych spotkań młodzieży w Krakowie Twitterowy profil zaćwierkał prawie 300 razy, wywołując prawie 11 tys. interakcji.
ŚDM na YouTube
Polski oficjalny kanał ŚDM w serwisie YouTube ma ponad 25tys. subskrypcji, z czego prawie 3 tys. pochodzą z dni trwania światowych spotkań młodzieży w Krakowie (26-31.07.2016). Kanał udostępnia ponad 680 filmów, zaś w trakcie trwania ŚDM opublikowanych zostało 15 nowych materiałów.
Wszystkie dane zaprezentowane w analizie pochodzą z narzędzia NapoleonCat do prowadzenia komunikacji, optymalizacji i analizy działań w mediach społecznościowych.
Więcej na: www.napoleoncat.pl