…z tego spotkania.
Organizatorzy z dużą dbałością podeszli do działań w internecie. Oprócz oficjalnej strony internetowej, Światowe Dni Młodzieży miały swoją stronę na Facebooku, konto na Twitterze i Instagramie oraz kanał na YouTube. Zadaniem mediów społecznościowych było informowanie o wydarzeniu oraz oddanie klimatu ŚDM osobom, które nie mogły osobiście przybyć do Krakowa. Przedstawiamy analizę działań w social media przygotowaną przez NapoleonCat.
Zobacz również
ŚDM na Facebooku
Facebookowa strona ŚDM zgromadziła już ponad 1.8 mln fanów. W ciągu miesiąca przybywa średnio (od początku 2016) ok. 30 tys. zainteresowanych, z czego ok. 10 stanowią polscy internauci. Tylko w trakcie trwania ŚDM, w dniach 26 -31 lipca, przybyło ponad 95 tys. nowych zainteresowanych.
Najwięcej fanów oficjalnej strony ŚDM na Facebooku pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, Indii, Wielkiej Brytanii, Australii oraz Kanady (dane na dzień 31.07.2016).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Aktywność użytkowników
Najbardziej aktywni natomiast byli użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych, Filipin, Indii, Malezji oraz Wielkiej Brytanii. Poniższy wykres prezentuje liczbę osób, które skomentowały, udostępniły posty strony, wspomniały o niej w swoich postach bądź wykonały inną aktywność związaną z Facebookową strona ŚDM.
Na Facebookowej stronie ŚDM działo się bardzo dużo, a za większość działań odpowiadał biskup Marek Solarczyk, prowadząc relację z wydarzenia, pokazując ŚDM ze swojej perspektywy, wchodząc w dialog z fanami.
Najwięcej postów Solarczyk publikował w godzinach rannych (7-9) oraz popołudniowych (17-19). Największe zaangażowanie fanów przypadało natomiast na godziny popołudniowe i wieczorne (14, 19, 20 i północ).
Które posty opublikowane w trakcie trwania ŚDM cieszyły się największą popularnością?
ŚDM na Instagramie
Dedykowany Światowym Dniom Młodzieży 2016 profil na Instagramie liczy ponad 31,5 obserwujących. W ciągu 6 dni spotkań młodzieży w Krakowie, na Instagramie przybyło ponad 7 200 nowych zainteresowanych.
Followersi konta ŚDM na Instagramie w trakcie trwania wydarzenia wykonali ponad 49 tys. interakcji, z czego większość stanowiły polubienia publikowanych zdjęć i filmów.
Najczęściej używanym hashtagiem (przez oficjalny profil Światowych Dni Młodzieży na Instagramie, był tag: #krakow2016.
ŚDM na Twitterze
Działania na Twitterze były prowadzone na różnych kontach, w różnych językach (m.in. angielskim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, arabskim, niemieckim, rosyjskim, portugalskim, polskim). Polskie konto na Twitterze @sdm_pl obserwuje ponad 9 300 użytkowników, z czego ponad 2 tys. przybyło w dniach 26 – 31.lipca. W trakcie trwania światowych spotkań młodzieży w Krakowie Twitterowy profil zaćwierkał prawie 300 razy, wywołując prawie 11 tys. interakcji.
ŚDM na YouTube
Polski oficjalny kanał ŚDM w serwisie YouTube ma ponad 25tys. subskrypcji, z czego prawie 3 tys. pochodzą z dni trwania światowych spotkań młodzieży w Krakowie (26-31.07.2016). Kanał udostępnia ponad 680 filmów, zaś w trakcie trwania ŚDM opublikowanych zostało 15 nowych materiałów.
Wszystkie dane zaprezentowane w analizie pochodzą z narzędzia NapoleonCat do prowadzenia komunikacji, optymalizacji i analizy działań w mediach społecznościowych.
Więcej na: www.napoleoncat.pl