Symfoniczne aranżacje największych hitów zebrane w albumie TikToka

TikTok we współpracy z Warner Classics zapowiada premierę albumu TikTok Classics – Memes & Viral Hits. Na składance znajdzie się 18 największych hitów popularnych na TikToku w nowej, klasycznej aranżacji przygotowanych przez Deutsches Filmorchester Babelsberg.
O autorze
2 min czytania 2022-06-27

TikTok to nie tylko platforma pełna kreatywnej twórczości, ale także miejsce, w którym odkrywa się nowe gatunki muzyczne. To tutaj użytkownicy poznają trendujące utwory lub remiksy starszych wydań, które później stają się światowymi hitami i zajmują najwyższe miejsca na listach przebojów. 80% ankietowanych przyznaje, że TikTok jest platformą numer #1 do odkrywania nowej muzyki. Zarówno nowe piosenki, jak „No Roots” Alice Merton, czy starsze, lubiane kawałki np. „Into The Thick Of It”, stały się współczesnymi klasykami dzięki sympatii społeczności zgromadzonej wokół platformy.

TikTok wraz z Warner Classics do współpracy przy stworzeniu albumu ze światowymi hitami w aranżacji symfonicznej zaprosili Deutsches Filmorchester Babelsberg. Składanka 18 popularnych piosenek i dźwięków, które zyskały popularność na platformie, reprezentuje jej różnorodność kulturową i nieograniczone możliwości łączenia gatunków muzycznych.

Piosenkarka i autorka tekstów Alice Merton, której utwór „No Roots” został przearanżowany w ramach projektu, powiedziała:

Wspaniale jest łączyć światy muzyki klasycznej i muzyki pop. Słuchanie No Roots w nowym muzycznym kontekście jest inspirujące. Jestem podekscytowana projektem i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak ożyje.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
TikTok to przestrzeń łącząca wszystkie gatunki muzyki. Dzięki TikTok Classics pokazujemy muzyczną różnorodność i nową interpretację tej kreatywności, którą może cieszyć się cała nasza społeczność. Chcemy podkreślić wszechstronność platformy i zaoferować rozrywkę użytkownikom, niezależnie od ich gustu muzycznego. Poprzez nową interpretację TikTok Classics mamy nadzieję przybliżyć ten gatunek muzyki nowym fanom w sposób, jakiego by się nie spodziewali. Ta ekscytująca współpraca z Warner Classics i Deutsches Filmorchester Babelsberg pozwala nam wcielić tę wizję w życie. Kontynuuując wcześniejsze kampanie, jak #Rock lub #ClassicalMusic, rozwijamy obecność różnych gatunków na TikToku, aby zapewnić muzyczną różnorodność naszej równie zróżnicowanej społeczności liczącej 1 miliard użytkowników – powiedział Michael Kümmerle, head of music operations, Germany, Austria & Switzerland w TikTok.

TikTok udowodnił, że jest platformą do odkrywania muzyki – a użytkownicy coraz częściej odkrywają również muzykę klasyczną. Dzięki swojemu zaangażowaniu w promocję treści kulturalnych, w tym związanych z muzyką klasyczną, TikTok błyskawicznie stał się ważnym partnerem Warner Classics.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Warner Classics jest dumny, że może zrealizować „TikTok Classics – Memes and Viral Hits” razem z zespołem platformy. Zaaranżowane i wyprodukowane zgodnie z najwyższymi standardami, znane i lubiane przez użytkowników TikTok piosenki, prezentowane są w innym – orkiestrowym – stylu. Chcemy zaprezentować możliwości, zasięg i epickie brzmienie orkiestry symfonicznej w nowym kontekście, zachęcić do bliższego słuchania i podzielić się naszą pasją do muzyki klasycznej ze społecznością TikTok – mówi Markus Petersen – SVP global operations & business development, Warner Classics.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pierwszy album TikTok Classics – „Memes & Viral Hits” zawiera utwory, które odniosły wielki sukces na TikToku, jak również znane klasyki, które dzięki platformie dotarły do zupełnie nowych pokoleń fanów. 

Wszystkie utwory zostały nagrane z udziałem orkiestry symfonicznej Deutsches Filmorchester Babelsberg.

Single, które ukażą się 8 lipca 2022 r.:

  • Oh No (TikTok Classics Orchestral Version)
  • Pieces (TikTok Classics Version) w wykonaniu Danilo Stankovic
  • All We Got (TikTok Classics Version) w wykonaniu KIDDO
  • Into The Thick Of It! (TikTok Classics Version) w wykonaniu Kids on Stage
  • #WIPEITDOWN (TikTok Classics Version) wykonywany przez BMW Kenny
  • M to the B (TikTok Classics Version) wykonywany przez Millie B

Utwory, które ukażą się wraz z premierą albumu 12 sierpnia 2022 r.:

  • No Roots (TikTok Classics Version) w wykonaniu Alice Merton
  • Say So (TikTok Classics Version) w wykonaniu Chloe Adams
  • Spooky, Scary Skeletons (TikTok Classics Version) w wykonaniu Rufus Martin
  • Wellerman Sea Shanty (TikTok Classics Version) w wykonaniu Nina Sofie
  • Beggin’ (TikTok Classics Version) w wykonaniu Kovacs
  • Monkeys Spinning Monkeys (TikTok Classics Version)