Syrenka Warszawska zniknęła na jeden dzień z Bulwarów Wiślanych. Wszystko po to, by wziąć udział w kampanii „Dzień na U”, która zachęca do regularnych badań piersi i potwierdzania ich zdrowia raz w roku. W spocie promującym kampanię grana przez Aleksandrę Hamkało Syrenka Warszawska „ożywa”, schodzi z pomnika i udaje się na badanie USG piersi. W filmie występują także inne postacie, które Syrenka spotyka podczas podróży do gabinetu lekarskiego, a wcielają się w nie: Borys Szyc, Jessica Mercedes, Kuba Karaś i Daria Zawiałow. Film będzie można obejrzeć na stronie dziennau.pl.
– Wiemy, że jednym z usprawiedliwień dla niebadania się jest „brak czasu”. Jednak zamiast zawstydzać kobiety pozornością tej „wymówki”, wykorzystaliśmy ją. Postanowiliśmy dać Polkom czas. Stworzyliśmy dzień, w którym nic nie jest ważniejsze od badania USG, nie możemy mieć od niego wymówek – mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie!.
Zobacz również
Pomysłodawcy kampanii w niekonwencjonalny sposób chcą pokazać, że każda kobieta, nawet Syrenka, zasługuje na jeden dzień wolnego i zadbanie o swoje zdrowie. W akcję włączył się także Prezydent m.st. Warszawy, Rafał Trzaskowski, który dał wolne Syrence i umożliwił wszystkim pracowniczkom i pracownikom Urzędu m.st. Warszawy wykonanie niezbędnych badań w ramach czasu pracy. Nagranie zostanie zamieszczone na profilach Urzędu oraz Rafała Trzaskowskiego na Facebooku.
– Wspólnie z Fundacją Rak’n’Roll realizujemy Dzień na U, przekonując kobiety, że warto znaleźć chwilę na potwierdzenie zdrowia i zadbać o swoją lepszą przyszłość. To dla nas ważna inicjatywa i nie mamy wątpliwości, że bez względu na wszystko, naszym priorytetem powinno być zdrowie i bezpieczeństwo – mówi Agnieszka Isa, dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska.
Do akcji Dzień na U przyłączyli się także inni pracodawcy, którzy zapewniają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, np. poprzez przyznanie dnia wolnego od pracy, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Wśród nich znajdują się: Bridgestone, DHL Express Poland, Grupa ANG (dawniej ANG Spółdzielnia), ILABO, Infemini Medi Home. Dodatkowy, w pełni płatny dzień w roku na profilaktykę to również nieodłączny element pracy w Avon, Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie! oraz agencji DDB Warszawa, które od 2019 roku tworzą kampanię Dzień na U.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za tegoroczną strategię, koncept kreatywny kampanii odpowiada agencja DDB Warszawa. Spot promocyjny przygotowały firmy Papaya Films, Rio de Post, za produkcję digital odpowiada Gutenberg Networks. Development strony dziennau.pl wykonało Medley. Za komunikację PR oraz aktywację z influencerami odpowiada agencja Garden of Words. Kampanię wspiera również agencja influencer marketingu Lettly. Planowanie i zakup mediów do kampanii koordynuje PHD Media Direction.