System1 przynosi odpowiedź na pytanie o to, które reklamy okazały się najskuteczniejsze i najlepiej spełniły swoje zadanie. Tegoroczne lato na rynku mediowym w Wielkiej Brytanii przyniosło jednak spore zaskoczenie, bo w pierwszej dziesiątce zestawienia uplasowało się wiele reklam zrealizowanych w związku z kobiecymi rozgrywkami sportowymi.
Powodem takiej popularności kobiecego sportu bez wątpienia są tegoroczne finały Euro, jednak w rankingu królowała nie tylko piłka nożna. Marki z sukcesami wykorzystywały motywy French Open i Wimbledonu, a także klubowych rozgrywek FIFA w żeńskim futbolu.
Zobacz również
Axa, ITV i Euro królują na podium
Na trzech pierwszych miejscach zestawienia wśród „kobiecych” reklam lata 2025 znalazły się kolejno:
- Axa, „Keep on Kicking” (Mistrzostwa Europy kobiet UEFA) z oceną 4,5 gwiazdki,
- ITV i ich zapowiedź Mistrzostw Europy kobiet (UEFA Women’s Euro) oceniona na 4,3 gwiazdki,
- oraz Walkers, „Two footballers walk into a bar” z hasztagiem #NoWalkersNoGame (Mistrzostwa Europy kobiet UEFA) z oceną 4,2 gwiazdki.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że średnia ocena reklam na Wyspach Brytyjskich wynosi zaledwie 2,5 gwiazdki, zatem wyniki osiągnięte przez wskazane kampanie bez wątpienia są powodem do dumy dla tych twórców.
Pozostałe reklamy związane z kobiecym sportem i uwzględnione w rankingu System1 to:
Perełki i antyperełki moderacji w social mediach [OPINIE]
- Lidl, „Never Stop Growing” (Mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet) – 4,1 gwiazdki
- BBC, „Names Will Be Made” (Mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet) – 3,9 gwiazdki
- Budweiser, „Budweiser is official beer of the FIFA Club World Cup™” (FIFA Club World Cup) – 3,7 gwiazdki
- Sure, „Lucy Bronze” (Mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet) – 3,6 gwiazdki
- i Google, „Proud Partner of the England Teams” (Mistrzostwa Europy w piłce nożnej kobiet) – 3,6 gwiazdki
Jednocześnie najniższa ocena przyznana reklamie stworzonej w związku z transmisjami kobiecego sportu wyniosła 3,4 gwiazdki. Otrzymały ją propozycje od firm Heinz („Lost in Love”, Wimbledon) i Stella Artois („The Perfect Serve”, The French Open). Ta sytuacja pokazuje, jak dużym zainteresowaniem w sezonie wakacyjnym cieszyły się transmisje damskich rozgrywek sportowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Ważne wydarzenia sportowe przynoszą jedne z najbardziej inspirujących i rozrywkowych reklam, a najlepsze kampanie nie tylko zachwycają fanów sportu, ale także zdobywają serca szerokiej publiczności. Jednym z czynników sukcesu tych reklam jest wykorzystanie celebrytów, którzy stanowią autentyczną część historii. Podnoszące na duchu historie również pomagają wzmocnić oddziaływanie emocjonalne, szczególnie gdy towarzyszą im elementy angażujące prawą półkulę mózgu, takie jak melodyjna muzyka, postacie z inicjatywą i wiele innych. W tym roku szczególnie interesujący jest sukces reklam dotyczących kobiecej piłki nożnej. Reklamodawcy dostrzegają, że piłka nożna kobiet zajmuje coraz ważniejsze miejsce w sercu narodu i dlatego ma moc wywoływania ogromnej reakcji emocjonalnej u odbiorców – tłumaczy Jon Evans, dyrektor ds. obsługi klienta w System1.
Jak działa ranking reklam System1?
Ranking opiera się na ocenie Star Rating platformy Test Your Ad firmy System1, która prognozuje długoterminowy rozwój marki i jest obliczana na podstawie pomiaru reakcji emocjonalnej na każdą reklamę. Klipy, które wywołują u odbiorców intensywne, pozytywne emocje, takie jak szczęście i zaskoczenie, uzyskują wysokie wyniki w tej skali.
Zdjęcie główne: Depositphotos