Systemy płatności – co wybrać dla naszego sklepu internetowego?

Systemy płatności – co wybrać dla naszego sklepu internetowego?
System płatności powinien uwzględniać metody, z których najczęściej korzystają klienci sklepu internetowego. Nierzadko mają bowiem miejsce sytuacje, w których rezygnują oni ze sfinalizowania transakcji tylko dlatego, że najpopularniejsze, a zarazem najwygodniejsze opcje płatności są niedostępne.
O autorze
2 min czytania 2023-07-31

Kluczowe elementy wyboru systemu płatności

Wybierając systemy płatności, przedsiębiorcy często kierują się wysokością opłat, jakie będą zobowiązani ponieść. Jest to istotny, lecz niejedyny czynnik, na który należy zwrócić uwagę. Klienci muszą bowiem mieć wybór wśród co najmniej kilku oferowanych przez sklep online metod płatności, dlatego warto wybrać system, który obsługuje te najpopularniejsze. Jednocześnie należy podjąć współpracę z zaufanym podmiotem, który w odpowiedni sposób zabezpiecza przebieg płatności. Powinien cieszyć się on dobrą opinią wśród przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe.

Dostępne metody płatności
 

Klienci sklepów internetowych korzystają z różnych metod płatności, jednak najpopularniejsze z nich to:

  • szybki przelew,
  • tradycyjny przelew bankowy,
  • płatność za pobraniem,
  • płatność BLIK,
  • płatność kartą.

Ważne, aby dopasować dostępne metody dokonywania płatności za zakupy do potrzeb swoich obecnych lub potencjalnych klientów.

Bezpieczeństwo transakcji
 

Płatności muszą być w odpowiedni sposób zabezpieczone, tak aby nie doszło do wycieku danych wrażliwych. Obecnie najczęściej stosuje się:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • 3-D Secure – każda płatność musi być potwierdzona dodatkowym hasłem czy kodem, który właściciel karty dostaje na przykład SMS-em,
  • certyfikat SSL – szyfrowanie stron internetowych, gwarantujące poufność przesyłania danych,
  • certyfikat PCI-DSS – chroni dane karty kupującego.

Intuicyjność dla klienta
 

Zakup towaru musi być prosty i intuicyjny, pozwalający zaoszczędzić czas. Korzystanie z systemu płatności, który działa bez zarzutu, rodzi pozytywne doświadczenia klienta. Jednocześnie daje zapewnienie, że pieniądze oraz dane są całkowicie bezpieczne, co dodatkowo zachęca do ponownego dokonania zakupów w konkretnym sklepie.

Dostępność dla różnych platform
 

Ważnym elementem jest integracja systemu płatności z platformą sprzedażową. Dobrze, jeśli nie wymaga ona pomocy programisty, bo to generuje dodatkowe koszty. Warto więc wybrać system płatności, który można w prosty sposób skonfigurować, także z urządzeniami mobilnymi (zważywszy, iż obecnie coraz więcej osób dokonuje zakupów z pomocą telefonu komórkowego czy tabletu).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Technologie stosowane w systemach płatności

Nowoczesne technologie są dziś wykorzystywane w systemach płatności na szeroką skalę po to, aby do minimum uprościć proces zapłaty za towar lub usługę. Sprzedawcy najczęściej korzystają z:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • technologii bezdotykowych,
  • płatności QR,
  • płatności mobilnych.

Technologie bezdotykowe
 

Ideą technologii bezdotykowych jest automatyczne pobranie od klienta określonej kwoty. Dobrym przykładem są popularne dziś płatności zbliżeniowe, których można dokonywać nie tylko kartą, ale i zegarkiem czy telefonem.

Płatności QR
 

Płatności QR można dokonać za pomocą telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja mobilna banku oraz aplikacja do czytania kodów QR. Następnie wystarczy zeskanować kod, który zawiera w sobie wszelkie informacje niezbędne do przekazania gotówki właściwemu odbiorcy. Przelew zostanie zrealizowany w zaledwie kilka sekund, bez konieczności logowania do banku.

Płatności mobilne
 

Płatności mobilnych dokonuje się za pośrednictwem urządzeń mobilnych (telefon, tablet, zegarek), które mają dostęp do internetu. W tej grupie mieści się między innymi BLIK czy Google Pay. Płatności mobilnych można dokonywać zdalnie bądź zbliżeniowo (jednak w ostatnim czasie na znaczeniu zyskują głównie płatności zdalne), a cała procedura trwa kilka sekund, co pozwala do minimum uprościć procedurę zakupu.

Materiał reklamowy powstały na zlecenie bluemedia.pl.