Tiktokowy serial „Allegro Back2School” to 18-odcinkowa historia przedstawiająca w zabawny sposób sytuacje, które spotykają uczniów w pierwszych dniach szkoły: brak długopisu, odpytywanie przy tablicy, lektury szkolne, szlabany po pierwszych wywiadówkach itd. Wspólnym wątkiem wszystkich odcinków, dodatkowo budującym napięcie, jest nieobecność jednego z uczniów.
– Zachęceni bardzo dobrymi wynikami naszej kampanii dotyczącej powrotu do szkół na TikToku w zeszłym roku, postanowiliśmy dalej eksplorować niestandardowe, kreatywne formy komunikacji na tej platformie, które w przypadku każdego nowego medium są obowiązkowym uzupełnieniem klasycznych kampanii opartych głównie na płatnym zasięgu czy współpracy z Tiktokerami. Z satysfakcją obserwujemy rezultaty – skomentowała Katarzyna Strzelczyk, brand social media expert w Allegro.
Zobacz również
– Wykorzystanie formatu serialowego w wertykalnej formie, który wcześniej nie pojawił się na platformie, było strzałem w dziesiątkę, co widzimy nie tylko po niezwykle zadowalających wyświetleniach, ale również bardzo pozytywnych reakcjach odbiorców. Połączyliśmy wysoką jakość z kreatywnością twórców oraz typowym dla TikToka humorem – powiedziała Dominika Stryjewska, communication specialist w LiquidThread.
Pomysłodawcą serialu była agencja LiquidThread. Odcinki tworzyło 18 twórców – popularnych Tiktokerów, influencerów. Wzięli oni udział w działaniach na planie filmowym, gdzie odegrali role w krótkich odcinkach. Następnie każdy z nich opublikował po jednym na swoim kanale, a w ten sposób powstała cała serialowa historia.
W niektórych odcinkach pojawili się specjalni goście – znani Tiktokerzy: blogerwojciech, aniaprzy, pokrywqa, warjatradek, linek, YouTuber: Dakann, a nawet Najlepsza Polska Dziennikarka – Monika Laskowska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kampania Allegro Back2School miała na celu podnieść świadomość szerokiego wyboru przedmiotów szkolnych na Allegro oraz pokazać jak łatwe jest ich zamówienie. W odcinkach wspominana została usługa Allegro Smart! – programu lojalnościowego Allegro obejmującego m.in. darmowe dostawy. Promocja serialu pojawiła się też na Instagram Stories. Cała seria wygenerowała prawie 35 000 000 wyświetleń organicznych i sponsorowanych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampanię przygotowała agencja LiquidThread (Publicis Groupe) z zespołem Allegro, Tiktokerami i influencerami, za działania paid social odpowiadał Performics (Publicis Groupe). W Publicis Groupe obsługą Allegro w zakresie strategii komunikacji, planowania i zakupu mediów zajmuje się agencja mediowa Starcom.