W ostatnich miesiącach z uwagą obserwujemy, jak sztuczna inteligencja zaczyna za nas robić grafiki, malować obrazy, pisać proste teksty, a nawet tworzyć teledyski. Okazuje się, że te algorytmy można też z powodzeniem wykorzystywać w świecie gamingu. Przykładem jest wykorzystanie AI w grze „Mount & Blade II: Bannelord”.
Autorem tego eksperymentu był Youtuber o pseudonimem Bloc wykorzystał algorytm ChatGPT jako podstawę, a na jego bazie stworzył „silnik narracyjny” z danymi na temat świata Bannerlorda (miejsc, stronnictw, profesji itp.) Okazało się, że dzięki temu NPC mogą odpowiadać na pytania wpisane przez gracza.
Zobacz również
Dzięki temu, że wypowiedzi są wpisywane „słowo po słowie”, interakcje są bardziej dynamiczne, „żyjące”. Próbkę tego rozwiązania możemy zobaczyć w poniższym wideo. Widzimy w nim m.in. rozmowę z farmerem i kowalem.
Czy wkrótce ta technologia wejdzie do wszystkich gier RPG? Jeśli by się tak stało, gracze mieliby w końcu okazję doświadczać bardziej realistycznego świata, w którym NPC mogą odpowiadać, a może nawet podejmować decyzje.
PS Jak stworzyć wirtualny świat marki, który przyciągnie użytkowników?
Nie cichną spory dotyczące metaverse, który jest marketingowym buzzwordem roku. Dla sceptyków nie mam dobrych wiadomości, to dopiero początek. Marki coraz liczniej testują rozwiązania z wykorzystaniem platform proto-metaverse, zdobywając know-how i branżowe nagrody.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS 2 Google boi się ChatGPT?
Według The New York Times Google ogłosiło „kod czerwony” z powodu wzrostu zainteresowania botem ChatGPT. Bigtech ma czuć zagrożenie wobec powstającej sztucznej inteligencji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing