Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Sztuczna inteligencja „ożywiła” postacie w grze „Mount & Blade 2: Bannelord”

Sztuczna inteligencja „ożywiła” postacie w grze „Mount & Blade 2: Bannelord”
AI ChatGPT zostało wykorzystane do zwiększenia immersji w RPG. Czy sztuczna inteligencja na dobre zagości w świecie gier?
O autorze
1 min czytania 2023-01-10

W ostatnich miesiącach z uwagą obserwujemy, jak sztuczna inteligencja zaczyna za nas robić grafiki, malować obrazy, pisać proste teksty, a nawet tworzyć teledyski. Okazuje się, że te algorytmy można też z powodzeniem wykorzystywać w świecie gamingu. Przykładem jest wykorzystanie AI w grze Mount & Blade II: Bannelord”.

Autorem tego eksperymentu był Youtuber o pseudonimem Bloc wykorzystał algorytm ChatGPT jako podstawę, a na jego bazie stworzył „silnik narracyjny” z danymi na temat świata Bannerlorda (miejsc, stronnictw, profesji itp.) Okazało się, że dzięki temu NPC mogą odpowiadać na pytania wpisane przez gracza.

Dzięki temu, że wypowiedzi są wpisywane „słowo po słowie”, interakcje są bardziej dynamiczne, „żyjące”.  Próbkę tego rozwiązania możemy zobaczyć w poniższym wideo. Widzimy w nim m.in. rozmowę z farmerem i kowalem.

Czy wkrótce ta technologia wejdzie do wszystkich gier RPG? Jeśli by się tak stało, gracze mieliby w końcu okazję doświadczać bardziej realistycznego świata, w którym NPC mogą odpowiadać, a może nawet podejmować decyzje.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS Jak stworzyć wirtualny świat marki, który przyciągnie użytkowników?

Nie cichną spory dotyczące metaverse, który jest marketingowym buzzwordem roku. Dla sceptyków nie mam dobrych wiadomości, to dopiero początek. Marki coraz liczniej testują rozwiązania z wykorzystaniem platform proto-metaverse, zdobywając know-how i branżowe nagrody.

PS 2 Google boi się ChatGPT?

Według The New York Times Google ogłosiło „kod czerwony” z powodu wzrostu zainteresowania botem ChatGPT. Bigtech ma czuć zagrożenie wobec powstającej sztucznej inteligencji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się