Marki stale zaskakują nas swoimi proekologicznymi rozwiązaniami. Teraz na ciekawy pomysł wpadła szwajcarska firma On, która wprowadziła usługę subskrypcji ekologicznych butów do biegania.
Dlaczego ekologicznych? Otóż, sneakersy są w całości wykonane z jednego materiału pochodzenia biologicznego, który w 50% stworzony jest z fasoli rycynowej. Co więcej, po zużyciu obuwie poddawane jest w recyklingowi, zaś z pozyskanych w ten sposób materiałów marka produkuje nowe buty.
Zobacz również
W ramach usługi klienci mogą dwa razy do roku wypożyczyć obuwie – drugą parę dostaną pod warunkiem, że zwrócą tą pierwszą. Buty zostały zaprojektowane też w taki sposób, by utrzymać pełną sprawność w okresie od 6 do 9 miesięcy.
Miesięczna subskrypcja kosztuje ok. 30 dolarów. Pierwsze buty w ramach usługi mają trafić do klientów w drugiej połowie 2021 roku.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W 2019 roku Grupa Ingka, właściciel sieci IKEA, zapowiedział, że zamierza przetestować potencjalne oferty leasingu mebli, aby wesprzeć klientów w nabywaniu produktów marki, dbaniu o nie i przekazywaniu ich dalej w bardziej zrównoważony sposób.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Holenderska marka MUD Jeans oferuje swoim klientom usługę „Lease A Jeans”, czyli wypożyczanie dżinsów za niewielką miesięczną opłatę. Celem programu jest promowanie filozofii circular fashion.