Podobnie jak w latach ubiegłych firma badawcza P3 Communication porównała wszystkich czterech operatorów infrastrukturalnych świadczących w Polsce usługi mobilne w Polsce. Badanie, tzw. drive test, zrealizowane zostało w okresie od połowy października do połowy listopada br. w wybranych przez spółkę realizująca badania aglomeracjach miejskich, miejscowościach na ważnych szlakach komunikacji drogowej.
T-Mobile – Najlepsza Sieć
T-Mobile uzyskał w badaniu, łącznie 830 punktów, wygrywając zarówno w kategorii jakości połączeń głosowych 344 punkty i usług transmisji danych 486 punktów. Zdobywca drugiego miejsca uzyskał łącznie 816 punktów natomiast kolejni badani odpowiednio 809 i 775.
Zobacz również
„Najlepsza sieć nie jest dla nas celem samym w sobie. To sposób na zapewnienie klientom absolutnie najlepszego doświadczenia z korzystania z usług mobilnych. Tylko wtedy można uznać to za pełen sukces i pod tym kątem badana jest sieć.” – powiedział Adam Sawicki, Prezes Zarządu T-Mobile Polska
„Badania certyfikujące sieci realizowane są w oparciu o te same wskaźniki w kilkunastu krajach. Daje nam to gwarancję ich wiarygodności i rzetelności.” – dodał Sawicki
Najwyższa jakość rozmów
W kategorii połączenia głosowe, brane były pod uwagę trzy wskaźniki: jaskość połączenia oraz dwa parametry związane z nawiązywaniem połączeń – czas i skuteczność. T-Mobile uzyskał najlepsze wyniki właśnie w zakresie jakości połączeń oraz w czasie zestawiania połączenia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Najwyższa jakość usług niezależnie co robisz
Tradycyjnie, biorąc pod uwagę usługi transmisji danych, w czasie badania brane pod uwagę były szybkość i skuteczność przesyłania danych oraz jakość usług bazujących na transmisji danych, tj. otwieranie popularnych stron internetowych i streaming video z portalu youtube.com. T-Mobile uzyskał stabilne, wysokie wyniki w każdym z powyższych wskaźników zajmując pierwsze miejsce lub pozostając z niewielka stratą do lidera.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Badanie jakości sieci realizowane jest przez niezależną międzynarodową firmę badawczą P3 Communication na zlecenie Grupy Deutsche Telekom właściciela sieci T-Mobile. Celem badania jest wyłonienie najlepszej sieci oferującej kompleksowo usługi głosowe i transmisji danych. Wszystkim wskaźnikom przypisane są odpowiednie wagi w zależności od wpływu na komfort i jakość korzystania z usług. Badania usług głosowych i transmisji danych zostały zrealizowane w listopadzie i grudniu br. Uwzględniając charakterystykę zapotrzebowania na usługi większość , bo ponad połowę testów zrealizowanych została w dużych ośrodkach miejskich. Pozostałe w mniejszych miejscowościach oraz na ważnych drogowych szlakach komunikacyjnych.