Organizacja charytatywna promująca prawa dziecka i równość płci wśród najmłodszych, stworzyła specjalną klawiaturę, która ma pomóc poczuć się dziewczynkom pewniej. W „Sheboard” chodzi o to, aby pomóc użytkownikom zauważać – i ewentualnie zmienić – słowa, które zmieniają stereotypy i sugerują alternatywne przymiotniki. Jak działa?
Nora Lindström wytłumaczyła, że marka „Chce pomóc ludziom zobaczyć wpływ słów na rozwój dzieci i sprawić, by dorośli zastanowili się, w jaki sposób mogą zmienić sposób, w jaki mówią, aby wzmocnić pewność siebie młodych dziewczyn”.
Zobacz również
Co sądzicie o takiej akcji?
PS
Pewność siebie wśród dziewczyn pobudza też Procter & Gamble w kampanii #LikeAGirl. W jej pierwszej odsłonie dokumentalistka Lauren Greenfield rozprawia się z pejoratywnym wydźwiękiem określenia „robić coś jak dziewczyna”: biegać, rzucać piłką, walczyć. Dla nastolatek to obelga, dla nieskażonych stereotypami kilkulatek – synonim robienie czegoś najlepiej jak się potrafi.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Celem kampanii, która trwa do dziś jest podbudowanie kobiecej wartości, dodanie pewności siebie nastolatkom i przełamanie stereotypu!
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Problem nierówności pomiędzy mężczyznami a kobietami ciągle jest poruszany. FCKH8.com, marka odzieżowa, która w dość nietypowy sposób walczy z rasizmem, homofobią i seksizmem postanowiła go poruszyć w swojej kampanii. Widzieliście już ten spot