Tak sprzedaje się na TikToku! Kulisy kampanii Traffic Trends i Konesso nominowanej do TikTok Ad Awards CE 2025

Tak sprzedaje się na TikToku! Kulisy kampanii Traffic Trends i Konesso nominowanej do TikTok Ad Awards CE 2025
TikTok to idealne miejsce do generowania sprzedaży, a nie tylko stosunkowo tanich zasięgów, wyświetleń i reakcji. Wymaga jednak innego podejścia i zaangażowania niż „tradycyjne” systemy reklamy internetowej. I to, co dla jednych stanowi problem, drugim tworzy fantastyczną, mniej zatłoczoną przestrzeń do reklamy. Szansę tę z przytupem wykorzystała marka Konesso.
O autorze
5 min czytania 2025-12-08

Już 10 grudnia w Warszawie rozdane zostaną nagrody TikTok Ad Awards CE 2025. W kategorii Greatest Performance, doceniającej najbardziej efektywne kampanie sprzedażowe, obok takich marek jak Media Expert, Samsung, Philips, SkyShowtime czy Sephora nominację uzyskał Konesso.pl, sklep internetowy sprzedający kawę, herbatę i ekspresy do kawy. Co więcej, za kampanię dla nich odpowiada polska agencja skupiająca się na performance marketingu dla e-commerce, Traffic Trends, która w gronie nominowanych znalazła się obok globalnych sieci takich jak WPP, OMD czy Publicis. Jak do tego doszło, tłumaczy Piotr Urbaniak reprezentujący Traffic Trends.

– Ta nominacja to fantastyczny sygnał, że skuteczną pracę można wykonywać bez globalnego wsparcia i budżetów. Konesso to lider swojej kategorii na polskim rynku, który posiada fantastyczny asortyment, ponadprzeciętną obsługę klienta i kreatywny zespół odpowiedzialny za organiczny content na TikToka. My dołożyliśmy do tego nasze kilkunastoletnie doświadczenie robienia performance marketingu i razem osiągnęliśmy mega wynik. Po naszej stronie zaowocowała zwłaszcza skrupulatna konfiguracja kampanii i wszelkich jej detali, a także ciągłe optymalizowanie pod zaplanowane efekty. To, czego nauczyliśmy się przy Google Ads czy Meta Ads, owocuje też na TikToku!

Kilka rad na start

Częstym problemem kampanii na TikToku jest ich niska efektywność sprzedażowa idąca w parze z dobrymi wynikami zasięgowymi. Jest to skutek braku precyzyjnej konfiguracji i zbudowania lejka, który ma generować wartościowe konwersje. W kontrze stoi case Konesso, które wykorzystując organiczne, niesprzedażowe klipy wygenerowało:

  • prawie 1500 sprzedaży
  • niecałe 4000 dodań do koszyka
  • ROAS na poziomie 5777%!
@traffictrends Coffee and TikTok — a combination that works! See how, together with Konesso.pl, we proved that TikTok Ads are a powerful sales tool. If you run an e-commerce business or want to start advertising on TikTok, this video is for you! Watch and see how we did it! ♬ oryginalny dźwięk – traffictrends – traffictrends

Dlatego też Specjaliści TikTok Ads z Traffic Trends, nauczeni nie tylko kampanią realizowaną dla Konesso, ale choćby działaniami, które windują konto Doliny Noteci na lidera w swoim sektorze, zebrali 9 praktycznych rad, które wdrożone w działaniach reklamowych maksymalizują szansę na zbudowanie rentownych kampanii. TikTok jest stosunkowo nadal dość młodym kanałem i przy samodzielnych próbach budowania kampanii pewne istotne elementy konfiguracyjne umykają. 

  1. Pixel – element podstawowy, ale naprawdę kluczowy: dobrze ustawiony pixel, zdarzenia konwersji i ich parametry. 
  1. Feed produktowy – także powinien być odpowiednio skonfigurowany, żeby móc wykorzystywać dane o produktach w reklamach.
  1. Klasyczne kampanie – startujemy zawsze z klasycznymi kampaniami, które pozwalają algorytmom zebrać pierwsze dane i „nauczyć się” grup docelowych, a dopiero po uzbieraniu solidnej porcji danych przechodzimy na kampanie inteligentne, wykorzystujące algorytmy systemu reklamowego, czyli Smart+. W kampaniach kierowanych do nowych odbiorców warto korzystać z precyzyjnych zainteresowań, tematyki filmów, twórców lub hashtagów. 
  1. Spark Ads – must-have reklam na TikToku. Trudnym zadaniem jest zbudowanie efektywnych kampanii dla kont z nudną, „nie-TikTokową” komunikacją, a wykorzystywanie treści organicznych z profilu zapewnia autentyczność i naturalność reklamom. A to właśnie tego oczekują użytkownicy TikToka. Dodatkowo wzmacniamy zasięg i liczbę interakcji pod organicznymi materiałami. Była to bez wątpienia jedna z podstaw skuteczności kampanii Konesso – użycie materiałów, które nie wyglądały jak reklamy, zgodnie z zasadą: „Make TikToks, not ads”.
  1. Listy odbiorców – kluczowe w remarketingu budującym największą efektywność sprzedażową. Warto tam sięgnąć nie tylko po segmenty odbiorców odwiedzających sklep, zaangażowanych w trakcie wizyty, dodających produkty do koszyka, ale też i po użytkowników TikToka, którzy weszli w interakcje z profilem lub treściami.
  1. Własne segmenty – w kampaniach do nowych odbiorców, poza zainteresowaniami z TikTok Ads, warto tworzyć własne segmenty, na przykład podobnych do osób wchodzących w interakcję z profilem lub podobnych do kupujących.
  1. Cel optymalizacji – warto dobrać do aktualnej kondycji konta: startujemy od prostszych w realizacji celów (np. obejrzenie wideo, ruch na stronie), by później przejść w kierunku zakupów.
  1. Wykluczenia – koniecznie należy pamiętać o wykluczeniach pomiędzy kampaniami i dla przykładu wykluczyć użytkowników strony z kampanii do nowych odbiorców. Brak wykluczeń jest jedną z najczęstszych przyczyn przepalania budżetu.
  1. Unikaj fragmentaryzacji – na starcie zdecydowanie lepiej zacząć od niewielkiej liczby segmentów, a później je wymiennie testować, niż od razu przesadnie się rozdrabniać doprowadzając do fragmentaryzacji budżetu reklamowego i utrudniając proces nauki algorytmom.

Przykładowa reklama katalogowa domykająca lejek sprzedażowy

Optymalizacja

Jeśli chcesz realnie podnieść skuteczność manualnych kampanii w TikTok Ads, kluczowe jest świadome podejście do optymalizacji. Oto kilka elementów, których lepiej nie ignorować w swoich działaniach: 

  • testy różnych celów optymalizacji i zdarzeń konwersji – wraz z rozwojem kampanii wybieraj te bardziej zaawansowane, aby docelowo skupić się na sprzedaży, 
  • stałe monitorowanie i elastyczne zarządzanie budżetem – odpowiednie jego rozdysponowanie pomiędzy kampanie, ale też grupy reklam, 
  • optymalizacje list remarketingowych (modyfikacje warunków i okresów członkostwa), testy dodatkowych segmentów odbiorców w oparciu o zainteresowania czy lookalike,
  • segmentacje kampanii wykorzystujących katalog w oparciu o konkretne kategorie czy marki produktu,
  • testy wartości docelowego CPA,
  • analizę wyników dla danych demograficznych, urządzeń, harmonogramu czy placementów i ewentualne wykluczenia w tym zakresie.

A jeśli twoje klasyczne kampanie mają już dużo danych (co najmniej 50 konwersji), to naturalnym krokiem jest test rozwiązania inteligentnego, algorytmicznego: Smart+!

Przykładowy wykres dla wybranego wideo

Smart+ daje reklamodawcy mniej możliwości optymalizacji. Z założenia to TikTok zajmuje się docieraniem do odpowiednich ludzi w odpowiednim czasie, a my musimy mu zapewnić odpowiednie możliwości. Z tego powodu w Smart+ warto zadbać szczególnie o:

  1. Jak najlepszy content reklamowy – i to oczywiście jest ważne w każdym typie kampanii, ale tutaj ma podwójne znaczenie, bo mamy mniej możliwości optymalizacji innych elementów.
  2. Właściwe wykorzystanie katalogu i dobór odpowiednich produktów do kampanii (np. skupienie się na bestsellerowej marce czy produktach objętych promocją).
  3. Rozsądne i przemyślane rozdysponowanie budżetu między kampanie i grupy reklam.

TikTokowy przepis na sukces

Istnieje pewien sprawdzony blueprint, który warto powielać na start i dostosowywać do warunków, w jakich dany profil i marka działają. Jak on wygląda? 

  1. Wystartuj z klasycznymi kampaniami w rozbiciu na kierowanie do nowych użytkowników (zainteresowania i lookalike) oraz remarketing (podstawowe listy typu odwiedzający sklep czy dodający do koszyka, ale też użytkownicy TikToka wchodzący w interakcję z profilem), najlepiej w połączeniu z feedem produktowym.
  2. Testuj różne warianty, bo nigdy nie wiesz, który sprawdzi się najlepiej. Polecamy dodać co najmniej 4-6 reklam w różnych formatach.
  3. Ustaw „łatwy” cel kampanii (dopasowany do wyników konta reklamowego i sklepu) – video views albo traffic, a z czasem przejdź do celu sprzedażowego, 
  4. Optymalizuj działania zgodnie z rekomendacjami wspomnianymi wcześniej, mając na uwadze swój biznesowy cel (na przykład konkretny poziom przychodu lub ROAS)
  5. Włącz Smart+ gdy masz już odpowiednio dużo danych. Jeśli wyniki zachwycą – skaluj! Jeśli nie – testuj rozwiązania optymalizacyjne lub wróć do klasycznych kampanii (bo Smart+ nie zawsze zapewnia wymarzone wyniki). 

Wykres efektywnościowy przykładowej kampanii reklamowej

W przypadku Konesso zadziałała synergia kilku elementów:

  • świetnie prowadzony profil TikTok, który dostarczał reklamom naturalny content,
  • budżet, który pozwolił na szerokie testy (sam TikTok rekomenduje, by Twój budżet wynosił co najmniej 10-krotność CPA),
  • odważne wykorzystanie funkcji systemu (na przykład kampanii Smart+ od razu po pojawieniu się, katalog w Smart+),
  • bardzo szczegółowa analityka.

Mieszanka ta sprawdziła się nie tylko dla Konesso, ale jest uniwersalną receptą na powodzenie i sprzedaż z TikToka. Połączenie szerszego otwarcia lejka wykorzystując organiczne, niesprzedażowe treści z katalogowymi reklamami, to para idealna, która sprawdziła się również przypadku np. Doliny Noteci, o której pisaliśmy tutaj: Prowadzenie TikTok Ads dla Doliny Noteci.

Jeśli interesuje Cię TikTok, jako kolejne źródło sprzedaży, to polecamy wdrożyć tę metodologię. A jeśli potrzebujesz wsparcia, to z chęcią zrobimy to razem z Tobą i to na specjalnych warunkach, którymi świętujemy nominację do TikTok Ad Awards 2025!