Misją firmy Takeda jest doskonalenie światowych standardów leczenia oferowanych osobom zmagającymi się z rzadkimi skazami krwotocznymi. W swoich działaniach komunikacyjnych stawia na edukację zarówno chorych na hemofilię, jak również ich najbliższych. Dlatego też w ubiegłym roku powstała kampania edukacyjna „Z hemofilią przez życie”, która ma na celu rozprawienie się z mitami, które narosły wokół tej choroby, wskazanie nowoczesnych sposobów jej leczenia oraz zachęcenie chorych do podejmowania aktywności fizycznej dopasowanej do ich możliwości. W kampanię zaangażowani są pacjenci, ich rodziny oraz eksperci – m.in. hematolog, fizjoterapeuta i trener personalny.
W ramach kampanii powstał krótki materiał filmowy na temat hemofilii we współpracy z twórcami kanału „Najprościej Mówiąc” na platformie YouYube, którego celem jest upowszechnienie wiedzy na temat tej rzadkiej choroby oraz sposobów jej leczenia.
Zobacz również
– Naszym celem było stworzenie materiału edukacyjnego, który w ciekawy, a zarazem jak najprostszy sposób mógłby wytłumaczyć na czym polega hemofilia, jakie są jej objawy oraz jak można ją leczyć. Dlatego do współpracy przy tym projekcie zaprosiliśmy twórców kanału „Najprościej Mówiąc”. Wierzymy, że ich innowacyjne podejście do tematów medycznych, wiedza i zaangażowanie przyczynią się do szerzenia wiedzy na temat tej rzadkiej choroby – komentuje Danuta Deckert, product marketing lead Hematology Takeda Pharma.
Autorami kanału „Najprościej Mówiąc” na platformie YouTube jest lekarz Marcin Czekała oraz Mikołaj Kolasiński – student VI roku medycyny z Poznania. Ich kanał subskrybuje obecnie ponad 130 000 internautów, a ich materiały obejrzało już blisko 6 milionów osób.
Za działania komunikacyjne w ramach kampanii „Z hemofilią przez życie” oraz za koordynację projektu z twórcami kanału „Najprościej Mówiąc” odpowiada agencja First Aid Communication.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing