Do budynku „BABKA do wynajęcia” przy ul. Młocińskiej 5/7 w Warszawie już po raz drugi w tym roku przybyli liczni amatorzy sztuki współczesnej. Tysiące osób zainteresowanych kupowaniem dzieł sztuki, zgromadzonych w jednym miejscu i czasie – to nieczęste zjawisko w naszym kraju. W ostatnią sobotę i niedzielę tłumy klientów zmierzały do kas po bilety wstępu na Targi, a do punktu profesjonalnego i bezpłatnego pakowania prac (prowadzonego przez Universal Express) ustawiały się długie kolejki. W ciągu dwóch dni kupiono i zapakowano kilkaset dzieł sztuki, a wszystko to w atmosferze radosnego „święta sztuki”.
W porównaniu z pierwszą, druga edycja Targów zorganizowana została z większym rozmachem. W wydarzeniu wzięło udział 125 wystawców. Byli wśród nich zarówno artyści prezentujący swoje prace indywidualnie, jak i galerie. Goście mogli wybierać spośród tysięcy obiektów artystycznych wykonanych w różnych technikach – od malarstwa poprzez rysunek, grafikę warsztatową, aż po fotografię artystyczną i rzeźbę. Aby pomieścić tak wielką liczbę dzieł sztuki, konieczne było powiększenie powierzchni ekspozycyjnej. Dlatego do kultowej „Babki” dobudowano dwa w pełni wyposażone pawilony namiotowe, każdy o powierzchni 200 metrów kwadratowych.
Zobacz również
Ważnym miejscem na mapie wydarzenia była Strefa Chilloutu Allegro. W wygodnie zaaranżowanej przestrzeni goście mogli zrelaksować się przy kieliszku dobrego wina. Firma Allegro była Mecenasem drugiej edycji Targów Sztuki Dostępnej, a przez tydzień poprzedzający Targi na stronie trwała specjalna aukcja pod patronatem Targów Sztuki Dostępnej.
Wielkim powodzeniem cieszyły się też odbywające się przez obydwa dni Targów wykłady, spotkania z artystami i dyskusje eksperckie na wszelkie tematy związane ze sztuką współczesną. Każdy z odwiedzających Targi mógł również porozmawiać z właścicielami galerii i artystami na ich stoiskach. Taka możliwość bezpośredniego kontaktu z twórcami to, zdaniem gości, ogromna zaleta i wartość wydarzenia. Wystawcy zwracają natomiast uwagę na fakt, że Targi poszerzają znacznie krąg odbiorców sztuki. Wiele osób po raz pierwszy w życiu kupiło oryginalną pracę artysty.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Organizatorki Targów Sztuki Dostępnej już zapowiadają kolejną edycję późną wiosną (przełom maja i czerwca). Dokładny termin i lokalizacja zostaną podane na początku 2020 roku.