Do budynku „BABKA do wynajęcia” przy ul. Młocińskiej 5/7 w Warszawie już po raz drugi w tym roku przybyli liczni amatorzy sztuki współczesnej. Tysiące osób zainteresowanych kupowaniem dzieł sztuki, zgromadzonych w jednym miejscu i czasie – to nieczęste zjawisko w naszym kraju. W ostatnią sobotę i niedzielę tłumy klientów zmierzały do kas po bilety wstępu na Targi, a do punktu profesjonalnego i bezpłatnego pakowania prac (prowadzonego przez Universal Express) ustawiały się długie kolejki. W ciągu dwóch dni kupiono i zapakowano kilkaset dzieł sztuki, a wszystko to w atmosferze radosnego „święta sztuki”.
W porównaniu z pierwszą, druga edycja Targów zorganizowana została z większym rozmachem. W wydarzeniu wzięło udział 125 wystawców. Byli wśród nich zarówno artyści prezentujący swoje prace indywidualnie, jak i galerie. Goście mogli wybierać spośród tysięcy obiektów artystycznych wykonanych w różnych technikach – od malarstwa poprzez rysunek, grafikę warsztatową, aż po fotografię artystyczną i rzeźbę. Aby pomieścić tak wielką liczbę dzieł sztuki, konieczne było powiększenie powierzchni ekspozycyjnej. Dlatego do kultowej „Babki” dobudowano dwa w pełni wyposażone pawilony namiotowe, każdy o powierzchni 200 metrów kwadratowych.
Zobacz również
Ważnym miejscem na mapie wydarzenia była Strefa Chilloutu Allegro. W wygodnie zaaranżowanej przestrzeni goście mogli zrelaksować się przy kieliszku dobrego wina. Firma Allegro była Mecenasem drugiej edycji Targów Sztuki Dostępnej, a przez tydzień poprzedzający Targi na stronie trwała specjalna aukcja pod patronatem Targów Sztuki Dostępnej.
Wielkim powodzeniem cieszyły się też odbywające się przez obydwa dni Targów wykłady, spotkania z artystami i dyskusje eksperckie na wszelkie tematy związane ze sztuką współczesną. Każdy z odwiedzających Targi mógł również porozmawiać z właścicielami galerii i artystami na ich stoiskach. Taka możliwość bezpośredniego kontaktu z twórcami to, zdaniem gości, ogromna zaleta i wartość wydarzenia. Wystawcy zwracają natomiast uwagę na fakt, że Targi poszerzają znacznie krąg odbiorców sztuki. Wiele osób po raz pierwszy w życiu kupiło oryginalną pracę artysty.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Organizatorki Targów Sztuki Dostępnej już zapowiadają kolejną edycję późną wiosną (przełom maja i czerwca). Dokładny termin i lokalizacja zostaną podane na początku 2020 roku.