Taśtaj klunkry obok. Tej! 9 przykładów gwary i dialektu w reklamie

Taśtaj klunkry obok. Tej! 9 przykładów gwary i dialektu w reklamie
„Fertig na szpil”, „ból wyciepany na hasiok”, „Taśtaj klunkry obok. Tej!”, „Pofyrlane owoce”, „Ach, tyn klang” – marketerzy starają się coraz mocniej personalizować przekazy reklamowe. Coraz więcej marek rezygnuje z jednolitej komunikacji na rzecz segmentacji geograficznej.
O autorze
1 min czytania 2018-06-07

Dialekt i gwara oraz odniesienia do danego miejsca pozwalają na lepsze dotarcie do lokalnej społeczności. Sprawdźcie, jak Ibuprom, IKEA, ING Bank Śląski, Coca-Cola, Hochland, Warka, Lider Taxi, Volkswagen i Żywiec wykorzystały to w swojej komunikacji reklamowej.

#Ibuprom

Marka postanowiła wykorzystać niestandardowe komunikaty, aby trafić do serc mieszkańców Śląska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ibuprom przygotował także kreacje lokalne:


fot. wykop.pl

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#IKEA

Marka postawiła na lokalne działania w Poznaniu i Katowicach. W sklepach rozmieszczono informacje w lokalnej gwarze.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


fot. gramrix.com


fot. Silesia Smakuje

#Warka

W swoim spocie marka pokazała, w jaki sposób po “ślunsku” zamówić piwo 😉

#Volkswagen

A niemiecka marka w śląskiej gwarze?

#Żywiec

Popularność gwary wykorzystał również Żywiec. Marka przygotowała kilka haseł, które zawierały tłumaczenia, co nadało temu wydźwięk humorystyczny 🙂

#Lider Taxi

“Taksōwki LIDER to gwarancyjŏ bezpiecznyj rajzy!” Tymi słowami rozpoczyna się nowy spot radiowy firmy Lider Taxi, któremu w dotarciu do mieszkańców lokalnej społeczności pomagają plakaty

#ING

ING Bank Śląski zdecydował się w tym roku na kampanię kontekstową. Każdy z plakatów zawiera hasło zachęcające do oszczędzania i nawiązujące do miasta, w którym znajduje się nośnik.

#Coca-Cola

Marka wystartowała z kampanią OOH „Gotowi na emocje” z dedykowanymi formatami w wybranych regionach i miastach.

Znacie inne gryfne kreację? Dajcie nam znać w komentarzach!