„Tatusiowie, którzy bawią się Barbie” to nowa kampania marki Mattel Inc. – amerykańskiego przedsiębiorstwa, będącego największym pod względem przychodów ze sprzedaży producentem zabawek na świecie. Ruszyła ona w ten weekend, podczas rozgrywek Play-off, wraz z premierą 30 sekundowego spotu.
W reklamie zobaczyć możemy 6 ojców, którzy otwarcie mówią, że zrobią wszystko, by ich córki były szczęśliwe i mogły robić to, co chcą… nawet jeśli tym czymś jest zabawa Barbie.
Zobacz również
Kampania nie tylko jest piękna, ma ona na celu pomóc dziewczętom wyobrazić siebie. Mattel ukazuje, jak ważnym elementem, kształtującym przyszłą tożsamość dziewczynek, jest zabawa i przyjmowanie ról społecznych.
Od 2015 roku dostrzegamy przełom w lalkach Barbie. To wtedy ta kultowa lalka zrzuciła wysokie obcasy i założyła płaskie baleriny, trampki i sandały. Barbie to już nie tylko amerykańska blond piękność o niebieskich oczach, ale także Azjatka, Indianka, brunetka, rudzielec z ciemniejszą karnacją, jaśniejszą, piegowatą… to kilkadziesiąt różnych lalek, które pobudzają pasje, marzenia i wyobraźnię małych dziewczynek. Co ten rok przyniesie Barbie? Tego jeszcze nie wiemy, bo Barbie może być, kim chce!
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inna kampania łamiąca stereotypy „dziewczynek księżniczek”, pokazuje, jak ważny jest rozwój, różnorodność i nie tylko, bo spot porusza też kwestię seksizmu. W spocie widzimy kilkuletnie dziewczynki w błyszczących, kolorowych strojach, które przeklinają jak szalone i dosadnie wyrażają własne zdanie. Bluzgi, miny i gesty wyraźnie kontrastują z różowym tłem.
Miesiąc po tym spocie powstał kolejny. Tym razem FCKH8.com, marka odzieżowa, która walczy z rasizmem, homofobią i seksizmem, poruszyła kwestię przemocy w rodzinie.