Mamy z dziećmi, przebywające w Domach Samotnej Matki Stowarzyszenia Monar, mają szansę na prawdziwe wakacje, dzięki zaangażowaniu firmy Tchibo i jej klientów. Wszystko to dzięki akcji „Kupując Tchibo, pomagasz Mamom”, w ramach której z każdego opakowania kawy Tchibo sprzedanego pomiędzy 16 maja a 12 czerwca 2022 roku 1 zł zostanie przeznaczony na wakacyjny wypoczynek dla mam z dziećmi – podopiecznych Domów Samotnej Matki.
Domy Samotnej Matki Stowarzyszenia Monar zapewniają mamom i dzieciom schronienie, wyżywienie oraz pomoc w usamodzielnieniu się. W każdym Domu przebywa od kilkunastu do kilkudziesięciu osób. Osoby potrzebujące azylu w Domu Samotnej Matki kierowane są tam przez gminne Ośrodki Pomocy Społecznej. Czas pobytu w takiej placówce to od miesiąca do roku – w zależności od kondycji mamy i dziecka, jej sytuacji życiowej i szansy na samodzielne życie poza placówką.
Zobacz również
– Do placówki trafiają osoby w kryzysie, często po stosowanej wobec nich i dzieci przemocy, uzależnione, współuzależnione, z niezdiagnozowanymi zaburzeniami psychicznymi, w złej kondycji psychofizycznej – mówi Agnieszka Nowak, dyrektorka Pomorskiego Centrum Pomocy Bliźniemu Monar – Markot w Gdańsku. – Głównym kryterium kierowania tych osób jest skrajna forma ubóstwa, czyli brak własnego lokum – dodaje.
Mamy uczestniczą w programach wzmacniających umiejętności rodzicielskie, przeciwdziałających przemocy domowej oraz ukierunkowanych na profilaktykę krzywdzenia dzieci. Te programy są realizowane głównie z pieniędzy pozyskiwanych przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Teraz, dzięki akcji Tchibo, mamy będą mogły dodatkowo pojechać ze swoimi dziećmi na wakacje pełne słońca, radości i spokoju.
– Dzięki wspaniałej pracy Stowarzyszenia Monar podstawowe potrzeby mam i ich dzieci takie jak bezpieczne miejsce do życia i pomoc psychologiczna są już zaopiekowane. To, czego Podopiecznym Domów wciąż brakuje, to odpoczynek od codziennych problemów i chwila wytchnienia. Tchibo to rodzinna firma i wiemy, jak ważne jest wspólne spędzanie czasu. Poprzez akcję do pomocy zapraszamy też naszych klientów. Mamy nadzieję, że w ten sposób dostarczymy Mamom i ich dzieciom odrobinę wakacyjnej radości – mówi Gabriela Bar-Rutkowska, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu z Tchibo.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Autorem konceptu kreatywnego akcji „Kupując Tchibo, pomagasz Mamom” jest agencja Advalue Engaged, której misją jest propagowanie społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez łączenie marek z wartościowymi inicjatywami i organizacjami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing