Teads opublikował wyniki swoich kompleksowych badań motoryzacyjnych we współpracy z Kantar. Globalne badanie ujawniło, że tylko kilka marek jest silnie związanych z pojazdami elektrycznymi i że nadal potrzebna jest edukacja w tym zakresie, ponieważ prawie 42% wszystkich respondentów nie zdaje sobie sprawy z pełnych zalet samochodu elektrycznego. Tak więc komunikacja z konsumentami i dalsze edukowanie ich w tej kwestii jest kluczowe, aby marki pozostały na czasie i budowały przyszłość pojazdów elektrycznych.
Dodatkowo, badanie na platformie Teads przeprowadzone wśród autoinwestorów, w szczególności dotyczące wpływu niedoboru chipów na zakupy konsumentów wykazało, że problemy z dostawami mają poważny wpływ na decyzje zakupowe. 89% konsumentów, którzy chcą kupić samochód w ciągu najbliższych dwóch lat, a także tych, którzy chcą kupić samochód w ciągu najbliższych 6 miesięcy, zdaje sobie sprawę z braku chipów. 31% twierdzi, że niedobór chipów wpłynie na ich plany zakupu samochodu, w szczególności 14% bezpośrednich nabywców samochodów na całym świecie rozważy samochody używane, 9% wybierze spośród dostępnych marek, a 8% opóźni zakup samochodu, co stanowi 5% wśród Europejczyków. Klienci oczekują również obniżek cen z powodu dłuższego czasu oczekiwania, przy czym 31% klientów na całym świecie spodziewa się takich obniżek cen, jeśli wstrzymają się z zakupem nowego samochodu, natomiast wśród europejskich nabywców samochodów ze wzrostem do 34%.
W przeszłości telewizja była dominującym wyborem mediów w kampaniach reklamowych marek motoryzacyjnych. Jednak najnowsze badania przeprowadzone przez Teads pokazują, że konsumenci w coraz większym stopniu polegają na digitalu w trakcie dokonywania swoich wyborów zakupowych, a dotyczy to jeszcze bardziej nabywców pojazdów elektrycznych. Połowa konsumentów pojazdów elektrycznych rozważyłaby przejście przez cały proces zakupu online (w porównaniu z 35% w przypadku klientów kupujących paliwo), a 74% z nich będzie kontynuowało ten trend po Covidzie. Biorąc pod uwagę znaczenie technologii cyfrowej w ścieżce konsumenta, warto zauważyć, że patrząc na kanały online, które wpływają na wybory konsumenckie dotyczące zakupu samochodów elektrycznych, strony informacyjne były 1,6 razy bardziej wpływowe niż media społecznościowe, a konsumenci chętnie oglądali krótkie i dopasowane do kontentu strony reklamy wideo, z możliwością ich pominięcia.
Zobacz również
Reklamy digitalowe są bardzo skuteczne w pobudzaniu działań na rynku motoryzacyjnym, ponieważ 90% konsumentów zainteresowanych zakupem pojazdu elektrycznego i 85% spośród ogółu kupujących samochody, podjęło działania w wyniku reklam online. Badanie przeprowadzone przez Teads wykazało, że najbardziej prawdopodobnym działaniem (40%), jakie konsument podjął po obejrzeniu reklamy samochodowej online, było odwiedzenie witryny internetowej marki motoryzacyjnej, a kolejne 21% stwierdziło, że kliknęłoby w reklamę.
Strona internetowa marki jest również kluczowym punktem w podróży zakupowej, ponieważ 49% kupujących pojazdy elektryczne w regionie EMEA rozpoczyna poszukiwania od wizyty na stronie internetowej marki, w porównaniu z zaledwie 28% odwiedzającymi dealera.
Strony internetowe marek są również najbardziej wpływowym źródłem decyzji zakupowych, a 80% kupujących samochody elektryczne twierdzi, że strona ma wpływ na ich ostateczną decyzję.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Do odbiorców samochodów można dotrzeć w różnych kontekstach na stronach internetowych, przy czym wiadomości i technologie to dwa najpopularniejsze rodzaje treści przed motoryzacją. Co więcej, postęp technologiczny powinien być wysoko ceniony w kampaniach pojazdów elektrycznych, ponieważ osoby zainteresowane wartością takich samochodów cenią najnowszą technologię (76%) bardziej, niż osoby poszukujące samochodów paliwowych (56%).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Nasze badania wskazują na znaczącą zmianę wśród konsumentów w kierunku bardziej ekologicznych postaw, jeśli chodzi o kupowanie samochodów. Oczywiste jest również to, że kanały online stają się coraz ważniejsze w napędzaniu ścieżki zakupowej konsumenta, od świadomości po zakup. Aby zmaksymalizować sukces, w trudnych czasach producenci samochodów muszą odpowiednio zaplanować swoje kampanie na 2022 r., aby wykorzystać te dwa kluczowe spostrzeżenia – komentuje Ioanna Stagia, VP insights international Teads.
– Ważne jest dalsze budowanie profilu marek elektrycznych, ponieważ ich reputacja ma kluczowe znaczenie dla kupujących te pojazdy. Ugruntowane marki muszą pozostać atrakcyjne dla wysoce dochodowych klientów, aby rozwijać się na zmieniającym się rynku dzięki nowym konkurentom, ponieważ 57% nabywców pojazdów elektrycznych jest gotowych zapłacić więcej za ich zakup – powiedziała Henner Bloemer, global senior industry director Teads.