Idea kreatywna
Nowa akcja jest dowodem dużej kreatywności i niestandardowego podejścia marki do promocji produktów chemii budowlanej, które komunikacyjnie stanowią duże wyzwanie.
Głównym celem kampanii „#teamSZEJKujemy” jest promocja fug – ATLAS FUGI CERAMICZNEJ oraz ATLAS FUGI ELASTYCZNEJ w kontekście innowacyjnej i najprostszej metody wyrabiania tego materiału. Podjęte działania mają wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku całej kategorii produktowej, jaką tworzą fugi Atlas. Na potrzeby tej akcji wyprodukowano i zasilono punkty sprzedaży w tzw. SZEJKery, czyli dedykowane wiaderka z wieczkiem, które są jedynym narzędziem potrzebnym do SZEJKowania.
Zobacz również
SZEJKowanie to nie tylko platforma komunikacji, w ramach której prowadzone są wielokanałowe działania, to przede wszystkim autorska i innowacyjna metoda przypisana i jednoznacznie kojarzona z marką Atlas.
Kampania przed kampanią
Przed startem kampanii „#teamSZEJKujemy” w social mediach pojawił się teaser, który intrygował i budował napięcie. W tym czasie powstała oficjalna grupa Atlas na Facebook – Atlas-zŁAPmy się!, do której użytkownicy chętnie dołączali. Tuż przed startem akcji grupa liczyła aż 5 tys. członków.
Celem komunikacji teaserowej było zaciekawienie użytkowników i pobudzenie do aktywnego oczekiwania na to, co ma nastąpić za chwilę. Na tym etapie motywem przewodnim stało się ŁAPanie, które jak dziś wiemy było nawiązaniem do zŁAPania SZEJKera i SZEJKowania. Słowo „ŁAP” obudowane zostało bazą haseł i kreacji graficznych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Celem grupy „Atlas-zŁAPmy się” jest budowanie społeczności #teamSZEJKujemy, która nie tylko polubiła nową metodę mieszania, ale stworzyła z niej pretekst do całkiem dobrej zabawy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dobra zabawa, kiedy robisz SZEJK
W dniu startu kampanii w sieci ukazał się film ATLAS – Teamszejkujemy, który odnotował już blisko 1,5 mln wyświetleń.
Film promocyjny to swego rodzaju kreatywna wariacja z SZEJKerem w roli głównej. Produkcja ukazuje dwa przeciwne teamy, które podczas wspólnego SZEJKowania stają się jednym wielkim #teamSZEJKujemy.
Wideo nakręcono w słynnym EC1 w Łodzi w Hali Maszyn. Ta duża i charakterystyczna przestrzeń dała spore możliwości realizacyjne w czasie produkcji.
Na potrzeby kampanii oraz filmu promocyjnego stworzyliśmy rapowany utwór muzyczny. W tej chwili jest on dostępny we wszystkich kanałach social mediowych, które umożliwiają kręcenie własnych filmów i ich publikowanie. Taki był nasz pomysł na User Generated Content, a więc aktywne zaangażowanie użytkowników w SZEJKowanie, w dobie tak modnego formatu jakim stało się wideo. Jesteśmy bardzo dumni z Fachowców, którzy nagrywają filmy i publikują je w social mediach. Dzięki zaangażowaniu wielu kampania ma już charakter wiralowy i cieszy się pozytywnym odbiorem w sieci – tłumaczy Aneta Dobrzyńska, kierownik komunikacji branżowej Atlas.
Atrakcyjne nagrody dla SZEJKujących
Kampania w zdecydowanej mierze prowadzona jest w social mediach. Grupa „Atlas-zŁAPmy się” stała się główną platformą komunikacji, gdzie obecnie #teamSZEJKujemy liczy już blisko 8 tys. członków. Marka Atlas regularnie organizuje konkursy i zachęca Fachowców do SZEJKowania. W obecnej chwili Atlas odnotował blisko 200 zgłoszeń, a więc 200 aktywności w postaci filmów z SZEJKowaniem. Do wygrania są atrakcyjne nagrody, w tym telefony, głośniki czy zegarki. W puli nagród znajduje się również dedykowana kolekcja ubrań – czapki, t-shirty oraz bluzy.