Marka wykorzystuje zazwyczaj wiele kanałów do komunikacji z konsumentem. Ze względu na szybki wzrost popularności gadżetów technologicznych, uwaga przenosi się do środowiska online. Według różnych źródeł użytkownicy spędzają jedną trzecią wolnego czasu w Internecie. Liczba użytkowników mobilnych gadżetów wzrosła z 70% w 2014 do 91% w roku 2017. Przed marketingowcami pojawiło się nowe zadanie — połączenie działań online i offline. W celu realizacji wyznaczonego celu, zaczęto rozwijać technologię programmatic out-of-home, integracje CRM i systemy reklamowe.
W tym nurcie stworzono TV Sync, czyli technologię, która synchronizuje TV i reklamę online.
Zobacz również
Dlaczego jest potrzebny TV Sync?
Istnieje kilka argumentów przemawiających za używaniem tej technologii.
1. Rosnąca popularność gadżetów technologicznych. Według danych Mediascope i TNS skuteczność reklam telewizyjnych spadła do 58%. To zjawisko spowodowane jest aktywnym korzystaniem z urządzeń mobilnych podczas telewizyjnych przerw na reklamę. Aby zwiększyć oglądalność wśród widzów, kanały telewizyjne posiadają aplikacje „drugiego ekranu”. Ta funkcja ma za zadanie dostarczyć dodatkowych informacji o programie. Technologia TV Sync jest zasadniczo „drugim ekranem” dla reklamy.
2. Większe zaangażowanie. Wspólne wykorzystanie reklamy telewizyjnej i cyfrowej pozwala na zwiększenie efektywności obu rodzajów kampanii reklamowych. W 2016 r. firma Nilsen przeprowadziła badanie wyników kampanii reklamowych w telewizji i tych samych kampanii w połączeniu z digital. Według wszystkich wskaźników zaangażowanie kampanii TV + digital jest o ponad 10% wyższe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jak działa ta technologia?
Serwer pozwala na „przesłuchanie” w eterze kanałów telewizyjnych w czasie rzeczywistym. Jednocześnie określa on wyjście reklamy przy pomocy audio lub wideo. Serwer odbiera dane dotyczące transmisji i wyświetla baner w momencie wyświetlania reklamy w telewizji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czego oczekiwać od TV Sync?
TV Sync zwraca uwagę na grupę użytkowników, którzy odrywają się od telewizji podczas reklam. Reklama zsynchronizowana z TV zachowuje wszystkie zalety programmatic: możliwość targetowania na zasoby reklamowe i odbiorców, kontrola frequency capping oraz inne.
Technologia ta jest niezbędnym narzędziem dla marki o dużej aktywności komunikacyjnej. Na terenie Polski jest ona dostępna poprzez platformę hybrid.ai.