Utwór i klip, które ledwie chwilę temu – w piątek, 22go stycznia 2021, miały swoją premierę w serwisie YouTube, z energią godną nowego roku podbijają serca słuchaczy i wskakują na listy przebojów. Potrzeba było jedynie weekendu, żeby wideo przekroczyło pułap 50 000 wyświetleń, a sam utwór wskoczył na listę rekomendacji najpopularniejszych serwisów streamingowych.
– Wspólny singiel i teledysk to w pewien sposób dobry, choć nieplanowany epilog nietypowej świątecznej kampanii #LookForTheGood, w której pokazywaliśmy dobre, pozytywne strony życia pomimo trwającej pandemii i kwarantanny. Marka OPPO ma w charakterze umiejętność dostrzegania okazji i odwagę do angażowania się w ciekawe projekty, dlatego koncept, który urodził się w czasie luźnych rozmów z muzykami od razu nam się spodobał, a możliwość zrealizowania teledysku wyłącznie za pomocą naszych smartfonów, słynących z doskonałych możliwości wideo, dodał mu tylko rumieńców – mówi Mo Zhang, Brand Manager OPPO w Polsce.
Zobacz również
– Jak tylko usłyszałem o pomyśle na współpracę z OPPO to koncepcja numeru pojawiła się totalnie naturalnie, szczególnie, że technologia to moja zajawka od zawsze, więc super, że miałem okazję połączyć swoją twórczość z czymś tak innowacyjnym jak profesjonalny klip nakręcony telefonem – mówi Gverilla.
– Gve zgłosił się do mnie w sprawie zwrotki i trafił na tzw. płodny okres. Złapałem przynęty: zgrabny zbiór obserwacji Mateusza i bit Kushy – dający przestrzeń na wokal z eleganckim, nisko granym flecikiem. Deserem w tym koncepcie był pomysł na teledysk nagrany wyłącznie smartfonami, co miało udowodnić, że produkty OPPO podołają takim wyzwaniom. Spontaniczna akcja i fajne przyjęcie nagranej-ot-tak-piosenki ustawia „Nowy rok…” w Top 3 moich spontanicznych featów – mówi Ten Typ Mes.
Chcę rozwijać się jak technologia
Teledysk do utworu Nowy rok, nowy ja powstał z wykorzystaniem trzech smartfonów OPPO Reno4 Pro 5G. Zmontowane wideo powstało na bazie 7 godzin surowego materiału. Do niektórych ujęć został wykorzystany tryb nocny (ultra night), który świetnie sprawdził się w ciemniejszych pomieszczeniach. Niezawodny okazał się również zoom. Obraz nie był stabilizowany ani na etapie realizacji nagrania ani w postprodukcji, cały efekt został uzyskany dzięki stabilizacji wbudowanej w modelu OPPO Reno4 Pro 5G. Znacząca część materiału była kręcona w trybie profesjonalnym a parametry zostały ustawione ręcznie. Nagrany materiał poddany był tylko montażowi, natomiast nie została zastosowana korekcja kolorów, zatem ujęcia, które oglądamy w teledysku stanowią dokładne przeniesienie zarejestrowanego wideo.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Te zabiegi służyły pokazaniu pełni możliwości najnowszych smartfonów OPPO, które wyposażone są w doskonałą hybrydową stabilizację obrazu, oraz dedykowane tryby wideo: nocne i dla profesjonalistów, w którym można ustawiać dowolnie niemal każdy parametr nagrania. To także dowód, że telefony mogą stanowić doskonałe narzędzie realizacji marzeń, hobby i codziennych zadań, nawet gdy dana czynność wymaga dużych możliwości sprzętowych. Taki też priorytet przyjmuje OPPO, projektując technologie w myśl motta Technology for mankind, kindness for the world, którego model Reno4 Pro 5G jest doskonałym przykładem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ten Typ Mes jest uznanym raperem, wokalistą, producentem muzycznym, autorem tekstów i felietonistą oraz debiutującym pisarzem. Przez kilkanaście lat kariery artystycznej nagrał i wydał 13 płyt. Współpracował także z licznymi muzykami, m.in. Kortezem, Dawidem Podsiadłą, Łoną, Marią Peszek czy Pezetem. Jest założycielem firmy odzieżowej i wytwórni płytowej Alkopoligamia.com.
Gverilla to wokalista związany z muzyką hip-hopową i r&b. Ma na swoim koncie m.in. występ na Open’er Festival, jak również współpracę z takimi postaciami sceny muzycznej jak Margaret, Tymek i Solar.
Teledysk reżyserował Igor Ignacy Leśniewski – twórca młodego pokolenia. Mieszając style oraz gatunki poszukuje estetyki w eklektycznych kompozycjach. Jego projekty czują się bardzo dobrze pod przysłoną nocy. Na koncie ma współpracę m.in z Vogue, Johnnie Walker oraz z artystami takimi jak Kukon, Gibbs, Favst, Nocny, Borixon, Qry, Przyłu i wiele innych.
Koordynacją produkcji i komunikacją w social mediach zajęła się agencja House of Hype.