Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Ninja Summit to wydarzenie, którego nie mogą przegapić marketerki i social media managerki – networking, praktyczna wiedza i triki, które naprawdę działają. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

Testimonials: Instagram da twórcom możliwość zarabiania za pozostawienie komentarza pod postem marki

Testimonials: Instagram da twórcom możliwość zarabiania za pozostawienie komentarza pod postem marki
Instagram wprowadza nową opcję współpracy między twórcą a marką. Chodzi o Testimonials, czyli płatne komentarze pod wpisami firm na ich profilach.
O autorze
1 min czytania 2025-02-21

>>> Playbook: Influencer marketing. Twórcy, marketerzy, agencje – gra o sukces – już dostępny! 185 stron pełnych trendów, przykładów i praktycznych wskazówek. Pobierz i dołącz do gry!

Meta uzupełniła swoje opcje reklam partnerskich o Testimonials, o czym poinformowano w oficjalnym wpisie na blogu. Ta forma ma umożliwić twórcom otrzymanie wynagrodzenia za pozostawienie pisemnej rekomendacji w postaci komentarza pod odpowiednim wpisem marki. Dotyczy to zarówno postów, jak i kanałów informacyjnych czy Reels.

Jak podkreśla Meta, praktyka pozostawiania po sobie śladu pod postami marek przez twórców jest stosowana od lat. Instagram chce ją jednak zmonetyzować. Ponadto, płatne komentarze również są wykorzystywane w mediach społecznościowych od dawna, jednak zazwyczaj marki korzystają w takich celach z pomocy agencji. Komentarze od influencerów mają zwiększyć wiarygodność wpisów pod postem z danym produktem lub usługą.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Płatne komentarze mają mieć poniżej 125 znaków oraz powinny nawiązywać do kampanii marki lub produktu, o którym wspomina influencer. Referencja ma trafić najpierw do marki, która następnie dołączy ją do odpowiedniej reklamy.

Ryzyko dla twórców

Meta dodaje również, że takie działanie może wiązać się z ryzykiem ze strony twórcy. Jeśli influencerzy nie będą wybiórczy, mogą stracić zaufanie obserwujących.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Instagram testuje przycisk „Nie lubię tego” dla komentarzy

Instagram testuje przycisk „Nie lubię tego” dla komentarzy
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się