>>> Playbook: Influencer marketing. Twórcy, marketerzy, agencje – gra o sukces – już dostępny! 185 stron pełnych trendów, przykładów i praktycznych wskazówek. Pobierz i dołącz do gry!
Meta uzupełniła swoje opcje reklam partnerskich o Testimonials, o czym poinformowano w oficjalnym wpisie na blogu. Ta forma ma umożliwić twórcom otrzymanie wynagrodzenia za pozostawienie pisemnej rekomendacji w postaci komentarza pod odpowiednim wpisem marki. Dotyczy to zarówno postów, jak i kanałów informacyjnych czy Reels.
Zobacz również
Jak podkreśla Meta, praktyka pozostawiania po sobie śladu pod postami marek przez twórców jest stosowana od lat. Instagram chce ją jednak zmonetyzować. Ponadto, płatne komentarze również są wykorzystywane w mediach społecznościowych od dawna, jednak zazwyczaj marki korzystają w takich celach z pomocy agencji. Komentarze od influencerów mają zwiększyć wiarygodność wpisów pod postem z danym produktem lub usługą.

Płatne komentarze mają mieć poniżej 125 znaków oraz powinny nawiązywać do kampanii marki lub produktu, o którym wspomina influencer. Referencja ma trafić najpierw do marki, która następnie dołączy ją do odpowiedniej reklamy.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Ryzyko dla twórców
Meta dodaje również, że takie działanie może wiązać się z ryzykiem ze strony twórcy. Jeśli influencerzy nie będą wybiórczy, mogą stracić zaufanie obserwujących.
Słuchaj podcastu NowyMarketing