TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

The Body Shop wycofuje kosmetyki „anti-aging”. Marka zamierza celebrować piękno na wszystkich etapach życia

The Body Shop wycofuje kosmetyki „anti-aging”. Marka zamierza celebrować piękno na wszystkich etapach życia
Brytyjska marka nie zachęca już do przedłużania młodości, ale do budowania odporność – zarówno tej wewnętrznej, jak i zewnętrznej.
O autorze
1 min czytania 2022-09-09

Linia „Drops of Youth” od brytyjskiej firmy The Body Shop należy do jednej z najlepiej sprzedających się kosmetyków do pielęgnacji skóry – szczególną popularnością cieszy się serum odmładzające z tej serii (mówi się, że jedna butelka jest sprzedawana co 23 sekundy). I choć tak świetnie sprzedających się produktów wcale nie trzeba byłoby wcale ulepszać to marka zdecydowała się odmienić go i zarazem zmienić postrzeganie piękna przez swoich konsumentów.

Marka zamierza zrezygnować z dotychczasowego przesłania swoich kosmetyków, które miały być „antystarzeniowe” – teraz wszystkie produkty zmienią nazwę z „Drops of Youth” na „Edelweiss”. Skąd taka decyzja? Okazuje się, że wpływ na to miało badanie przeprowadzone w 2021 roku przez Global Self Love Index, w którym konsumenci wypowiedzieli się, jaki wpływ na ich samoocenę ma branża kosmetyczna. Wyniki badania były zatrważające – większość osób przyznała, że przemysł kosmetyczny i marketing związany z promocją produktów oddziałuje na nich bardzo negatywnie. Powodem są nierealne wizerunki modelek w kampaniach i hasła, które są niemożliwe do spełnienia przez przeciętnego konsumenta. 

Te pesymistyczne wyniki zmusiły twórców marki The Body Shop do przyjrzenia się, w jaki sposób sami są odpowiedzialni za takie nastroje konsumenckie – przyjrzeli się swoim sloganom, językowi, którym posługują się w swojej komunikacji i samym produktom. Misją firmy jest edukowanie i wspieranie w działaniach aktywistycznych, dlatego szybko stało się jasne, że nie obejdzie się bez zauważalnych zmian – stanęło na tym, że marka całkowicie zrezygnowała z komunikacji opartej na „odmładzaniu”. Teraz The Body Shop nie zachęca już do przedłużania młodości, ale do budowania odporność – zarówno tej wewnętrznej, jak i zewnętrznej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednak zmianie uległa nie tylko nazwa kosmetyków, ale także sama ich formuła – dzięki poprawionemu składowi produkty będą w stanie minimalizować poważniejsze problemy skórne. W składzie kosmetyków z linii „Edelweiss” znalazł się m.in. podwójny ekstrakt z szarotki alpejskiej, czyli naturalny składnika, który ma aż o 43% więcej właściwości przeciwutleniających niż Retinol. Dzięki niemu kosmetyki są skuteczne we wzmacnianiu bariery skóry, która zyskuje większą zdolność do samoleczenia. Szarotka to również symbol siły, dlatego marka zaczęła podkreślać w swojej komunikacji, że najważniejsze jest budowanie odporności – zarówno tej wewnętrznej, jak i zewnętrznej.

Przy okazji rebrandingu i stworzenia nowej formuły kosmetyków, w serii „Edelweiss” pojawiły się dwa nowe produkty – Koncentrat Oczyszczający i Krem Intensywnie Wygładzając – które mają zaspokoić różne potrzeby w zakresie pielęgnacji skóry.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się