Podczas mediolańskiego Design Week zostanie zaprezentowane urządzenie, które ma jego użytkownikom pomóc powrócić do korzeni. Mowa o stworzonym przez Heinekena® i Bodegę The Boring Phone, czyli telefonie pozbawionym dostępu do internetu i mediów społecznościowych. Wszystko po to, aby przypomnieć, jak ciekawe może być życie towarzyskie i spotkania twarzą w twarz.
90% z nas bezrefleksyjnie scrolluje strony internetowe
Jednym z impulsów do powstania The Boring Phone były wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Heinekena®, według których aż 9 na 10 osób przyznaje się do bezrefleksyjnego scrollowania mediów społecznościowych i sieci w ogóle, podczas spotkań towarzyskich. Heineken® postanowił więc pomóc w odbudowaniu więzi społecznych.
Zobacz również
The Boring Phone zostanie udostępniony 18 kwietnia br. w ściśle limitowanej ilości egzemplarzy. Design urządzenia nawiązuje do telefonów z początku XXI wieku, a dzięki przezroczystej obudowie, The Boring Phone jest nie tylko praktycznym, ale także modnym dodatkiem. Producenci rozwiązania przekonują, że zostało ono wyposażone w wyjątkowo trwałą baterię, która gwarantuje do 20 godzin rozmów.
Media społecznościowe i e-maile królują na liście rozpraszaczy
W Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii przepytano przedstawicieli Generacji Z i Milenialsów na temat ich codziennych przyzwyczajeń związanych z użytkowaniem telefonów. Okazało się, że najczęstsze powody sięgania po smartfon podczas spotkań towarzyskich to chęć sprawdzenia social mediów (62%) i poczty elektronicznej (36%). Jednocześnie coraz więcej mówi się o konieczności i potrzebie cyfrowego detoksu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Wszystkim przydałby się cyfrowy detoks. Dlatego cieszę się, że według naszych badań, potrzeba
odstawienia na bok smartfonów i wirtualnego świata jest wśród pokolenia Z i Milenialsów tak duża. Kiedy rozmawialiśmy z nimi na temat korzystania ze smartfonów, szybko zrozumieliśmy, że wielu z nich czuje, że urządzenia źle wpływają na jakość spotkań towarzyskich, że niepotrzebnie ich rozpraszają. Jednocześnie nasi rozmówcy przyznają, że nie chcą się całkowicie odcinać od smartfonów. Dlatego w Heinekenie® chcemy wspierać ideę prawdziwej więzi i pomagać ludziom przeżywać spotkania na sto procent. Tworząc The Boring Phone wróciliśmy do korzeni, ograniczając technologię, chcąc pomóc ludziom spędzić czas przy piwie, bez rozpraszania ciągłym brzęczeniem i powiadomieniami – tłumaczy Nabil Nasser, globalny szef Heinekena®.
Oficjalna premiera The Boring Phone odbędzie się podczas Milan Design Week. Następnie urządzenia trafią w ręce imprezowiczów na całym świecie, by w ten sposób umożliwić im czerpanie maksymalnej przyjemności z czasu spędzanego w gronie rodziny i znajomych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Twórcy The Boring Phone, HMD, zaznaczają, że jeśli komuś nie uda się zdobyć egzemplarza, zawsze może skorzystać z dedykowanej aplikacji mobilnej, która będzie dostępna na rynku już w czerwcu 2024 roku. Dzięki niej już jedno kliknięcie zmieni każdy smartfon w „nudny” gadżet bez aplikacji czy internetu.
Zdjęcia: mat. pras.
PS Cyfrowy detoks potrzebny „na już”, czyli o skutecznym ograniczaniu dostępu do social mediów
Nadmiar bodźców, które w dzisiejszym świecie docierają do nas w zasadzie ze wszystkich stron, to niejednokrotnie poważny problem. Dlaczego raz na jakiś czas warto na trochę „wyłączyć się” z internetu? Odpowiedzi m.in. na to pytanie znajdziesz w poniższym tekście. W artykule przeczytasz również o tym:
PS2 #NMInsights: premiera strony NowyMarketing Insights
Z ogromną przyjemnością odsłaniamy NowyMarketing Insights, czyli zbiór analiz, raportów, inspiracji i przenikliwych spostrzeżeń.