The Hidden Eye Test: reklama, dzięki której można zbadać wzrok

The Hidden Eye Test: reklama, dzięki której można zbadać wzrok
W ramach kampanii „The Hidden Eye Test" powstała seria reklam, dzięki której można zbadać swój wzrok. Do opracowania grafik wykorzystano sztuczną inteligencję.
O autorze
1 min czytania 2025-03-21

Szacuje się, że pogorszenie wzroku może niebawem dotknąć połowę Australijczyków. Jednak 90% schorzeniom można zapobiec, dzięki odpowiedniej i wczesnej diagnozie. Aby zwrócić uwagę na ten problem, VML i 1001 Optometry stworzyły specjalną reklamę, która pokazuje jej odbiorcą, że potrzebują badania wzroku.

W ramach kampanii „The Hidden Eye Test” powstały reklamy, na których umieszczono specjalnie opracowany tekst widoczny tylko dla osób z zamglonym wzrokiem. Wykorzystano do tego sztuczną inteligencję, która odpowiednio dobrała kolory, kontrast, modeli, ich ubiór czy układ planu. Proces tworzenia grafik wymagał prawie roku prac badawczo-rozwojowych.

Jeśli odbiorca reklamy widzi słowa „badanie wzroku”, „skanowanie oka” lub „pielęgnacja oczu” oznacza to, że powinien udać się na wizytę. Sklep 1001 Optometry zaprasza w ten sposób potencjalnych klientów do odwiedzenia ich salonów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Iluzje są zoptymalizowane pod kątem dużego formatu i oparte na konkretnej odległości oglądania. Aby uzyskać najbardziej autentyczne wrażenia, należy obejrzeć grafikę na pełnym ekranie na monitorze lub laptopie.

Reklamy rozmieszczono zarówno na billboardach, jak i w mediach społecznościowych czy kanałach sprzedaży detalicznej. Każda grafika została zaprojektowana tak, by pokazywać różne schorzenia wzroku. W zależności od odległości oglądania, tekst może wskazywać na krótkowzroczność, dalekowzroczność, a nawet ujawniać wczesne objawy schorzeń, takich jak zaćma lub jaskra.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Ta kampania to test wzroku, w którym jeśli zdasz, to nie zdasz. Wychodząc poza ramy prostego polecenia ludziom, aby zapisali się na test wzroku, stworzyliśmy interaktywne doświadczenie, które pozwala im rozpoznać potencjalne problemy ze wzrokiem z pierwszej ręki, podczas codziennych dojazdów do pracy – mówi Jack Delmonte, dyrektor kreatywny w VML.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Jeśli to widzisz, to dlatego, że my cię widzimy”: powstał billboard, który odczytają jedynie daltoniści