The Impossible Parade ruszy 25 czerwca w 32 strefach wolnych od LGBT

O autorze
2 min czytania 2022-06-24

25 czerwca we wszystkich strefach wolnych od LGBT w Polsce, Kampania Przeciw Homofobii przy współpracy ze 180heartbeats + Jung v Matt, zorganizuje THE IMPOSSIBLE PARADE. Przez 32 miasteczka i wsie, pomimo obowiązujących tam homo- i transfobicznych uchwał, przejdą metaweroswe marsze równości. Jest to forma protestu przeciw wykluczeniu społecznemu osób LGBT+.

W 2019 roku polskie samorządy zaczęły masowo przyjmować uchwały wykluczające osoby LGBT+ z lokalnej społeczności. Tak zwane uchwały anty-LGBT obowiązują nadal w kilkudziesięciu gminach i powiatach na terenie całego kraju. Jednocześnie w polskim prawodawstwie od kilkunastu lat nie wydarzyło się nic, co przybliżyłoby osoby nieheteronormatywne do równouprawnienia. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez KPH, 12% społeczności LGBT+ (czyli 140 tysięcy z 2 milionów) planuje wyprowadzić się z Polski. Co trzecia z nich jako powód wyjazdu, podaje doświadczenie dyskryminacji z uwagi na przynależność do społeczności LGBT+. Organizowane przez KPH marsze równości w metaverse, to forma sprzeciwu wobec dyskryminujących uchwał, a zarazem wyraz wsparcia dla osób LGBT+ tam mieszkających.

Kampania Przeciw Homofobii postuluje, aby każdy mógł zorganizować marsz równości wszędzie tam, gdzie ludzie chcą się wyrazić i wypowiedzieć – a co gwarantuje prawo polskie, demokracja oraz Europejska Konwencja Praw Człowieka. Wobec tego KPH, we współpracy z 180heartbeats + Jung v Matt, stworzyło inicjatywę – THE IMPOSSIBLE PARADE, czyli marsze w metaverse w 32 gminach, gdzie wciąż obowiązują tzw. uchwały anty-LGBT. Poszerzona rzeczywistość to rozwijająca się sfera, w której organizatorzy i organizatorki widzą przestrzeń do manifestowania – miejsce, gdzie nie obowiązuje absurdalne, homofobiczne prawo.

LGBT to nie ideologia – to ludzie. Oznacza to, że samorządowcy, którzy przyjęli tzw. uchwały anty-LGBT, w rzeczywistości przyjęli uchwały przeciwko ludziom. Przeciwko mijanemu na schodach sąsiadowi gejowi, przeciwko nauczycielce swojego dziecka lesbijce, przeciwko sprzedawczyni z pobliskiego kiosku, która jest biseksualna, przeciwko transpłciowemu kierowcy autobusu, którym jeżdżą do pracy. Nie ma na to naszej zgody. Dlatego chcemy zachęcić mieszkańców i mieszkanki wszystkich polskich miast, miasteczek i wsi do traktowania ludzi wokół z szacunkiem i do wzajemnej akceptacji bez względu na orientację seksualną czy tożsamość płciową. To bardzo ważne, bo zgodnie z najnowszymi wynikami badań, które KPH przeprowadziło wspólnie z Lambdą Warszawa i Centrum Badań nad Uprzedzeniami Uniwersytetu Warszawskiego, osoby LGBT+ mieszkające w powiatach, gdzie obowiązują homofobiczne uchwały, mają znacznie częściej myśli samobójcze od osób, których samorządy takie uchwały odrzuciły. Mamy nadzieję, że dzięki The Impossible Parade postawimy kolejny krok w kierunku Polski ludzi równych praw, gdzie nikt nie boi się być sobą – komentuje Cecylia Jakubczak z KPH.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Organizatorom i organizatorkom metawersowych marszy zależy na realnej zmianie, polegającej na wycofaniu się przez wszystkie samorządy z homo- i transfobicznych uchwał. THE IMPOSSIBLE PARADE, to niemożliwe parady, które dzięki wirtualnej rzeczywistości zostaną zorganizowane we wszystkich strefach wolnych od LGBT. Z założenia marsze nie powinny odbywać się jedynie w metaverse, dlatego także podczas Parady Równości w Warszawie pojawi się strefa THE IMPOSSIBLE PARADE.

Organizatorzy i organizatorki przedsięwzięcia, wspólnie z Akcją Demokracją będą zachęcać do podpisywania petycji na rzecz antydyskryminacyjnych zmian legislacyjnych. Ponadto zbierane będą również pieniądze na rzecz Funduszu na Miasta Maszerujące (który ma finansować w przyszłości marsze w miejscach, gdzie te jeszcze się nie odbywały). Konto zasilić ma także sprzedaż NFT, stworzonych w oparciu o postacie powołane do życia przez 180heartbeats + Jung v Matt na okoliczność THE IMPOSSIBLE PARADE.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Partnerami i partnerkami akcji są Akcja Demokracja oraz Parada Równości.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się