Na początku maja br. KFC poszerzyło swoją ofertę o potrawy wegetariańskie. W polskich lokalach marki znajdziemy teraz więc m.in. burgery oraz twistery z serem Halloumi. Oddział firmy w UK poszedł natomiast o krok dalej, bo w brytyjskich restauracjach brandu dostępne jest już wegańskie danie.
Zamiast mięsa w burgerze „The Imposter” znajduje się tzw. quorn, czyli suszona masa grzybowa, którą połączono z białkiem uzyskanym z ziemniaków, by otrzymać formę kotleta.
Zobacz również
Początkowo wegański burger dostępny będzie w 20 lokalach KFC w Wielkiej Brytanii przez około 4 tygodnie. Jeżeli potrawa zostanie przychylnie przyjęta przez klientów, zostanie ona wprowadzona na stałe do menu.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
McDonald’s wprowadził do oferty coś, co z pewnością ucieszy wszystkich wegan – warzywne nuggetsy. Testy nowej potrawy obecnie są prowadzone w norweskich sieciach marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Kojarzycie krwiste burgery marki Beyond Meat, w którą zainwestowali m.in. Bill Gates oraz Leonardo DiCaprio? Po tym jak zrobiły furorę w Stanach Zjednoczonych, czas na Polskę – już od 23 marca te słynne burgery są dostępne w gdańskiej restauracji House of Seitan.
PS3
Motif Ingredients powstał w ramach jednego z biotechnologicznych gigantów – Ginkgo. Korzystając z laboratoriów przedsiębiorstwa, startup zajmie się pracą nad stworzeniem wegańskich alternatyw dla mięsa. W startup zainwestował już m.in. Bill Gates.