„The Routine Effect”: szwedzka marka sportowa zrealizowała 10-tygodniową kampanię, która prezentuje korzyści z biegania

„The Routine Effect”: szwedzka marka sportowa zrealizowała 10-tygodniową kampanię, która prezentuje korzyści z biegania
Stworzona w Szwecji marka Craft Sportswear we współpracy ze studentką Emelie Svensson, zrealizowała kampanię „The Routine Effect”, w której udowadnia, jak wiele benefitów niesie ze sobą regularne bieganie. Efekty akcji przez 10 tygodni były publikowane w prasie.
O autorze
1 min czytania 2025-01-29

Do tego, że regularna aktywność fizyczna przynosi wiele korzyści, nie trzeba już chyba nikogo przekonywać. Tych, którzy jednak wciąż nie dowierzają, albo brakuje im motywacji do codziennej dawki ruchu, może zainspirować kampania „The Routine Effect” zrealizowana przez markę Craft Sportswear i szwedzką studentkę Emelie Svensson.

Pomysł jest prosty: przez 10 tygodni zdrowie i samopoczucie Emelie było stale monitorowane przy pomocy zegarka sportowego, a bohaterka kampanii raz w tygodniu brała udział w treningu biegowym. Zaraz po ukończeniu biegu, Emelie była fotografowana, a jej zdjęcia wraz ze szczegółowymi informacjami na temat pulsu czy poziomu stresu, był następnie drukowane w prasie.

Twórcy akcji „The Routine Effect” chcieli w ten sposób wyłamać się ze schematu reklam internetowych, które w dzisiejszych czasach zdają się zalewać nas z każdej strony. Ponadto celem kampanii było przekonanie osób niezdecydowanych na podjęcie aktywności fizycznej do tego, że nawet jeden trening tygodniowo może przynieść widoczne i odczuwalne efekty zdrowotne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Niecodziennie zdarza się uruchomienie 10-tygodniowej kampanii reklamowej w prasie, a my od razu zostaliśmy oczarowani tym pomysłem, który jest wyjątkowym sposobem wykorzystania medium drukowanego. Ekscytujące było również to, że nie wiedzieliśmy dokładnie, jakie będą wyniki, ale na szczęście nasza hipoteza dotycząca natychmiastowego efektu biegania była słuszna, a każda kolejna reklama w ramach „The Routine Effect” dowodzi tego w liczbach – tłumaczy Niklas Moberg, szef marki Craft Sportswear.

Za realizację kampanii odpowiada agencja Forsman & Bodenfors.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: Forsman & Bodenfors

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Lokalna odsłona kampanii „Run Your Way” New Balance. Na własnych zasadach