„The Sound of Divorce”: sztuczna inteligencja zamienia chrapanie w zniżkę na materac

„The Sound of Divorce”: sztuczna inteligencja zamienia chrapanie w zniżkę na materac
Z chrapaniem na co dzień boryka się ponad 40% osób na świecie i ich partnerów. Aby poprawić jakość snu i zapobiec rozpadom związków z tego powodu, firma Calm es Simples stworzyła kampanię „The Sound of Divorce”, w której AI zamienia odgłos chrapania w zniżkę na materac.
O autorze
1 min czytania 2025-03-31

Chrapanie to jedna z tych rzeczy, które mogą skutecznie zmniejszyć przyjemność ze spania z partnerem. Jak się okazuje, niekiedy chrapanie staje się nawet jedną z przyczyn rozwodu. Aby zapobiegać rozpadom małżeństw, argentyńska firma Calm es Simple stworzyła kampanię „The Sound of Divorce”, w ramach której zamienia dźwięk chrapania w rabat na zakup materaca. Jak to możliwe?

Wystarczy wejść w interakcję z botem na WhatsAppie marki, nagrać odgłos chrapania partnera, a następnie wysłać go do firmy. Im donioślejsze chrapanie, tym większa szansa na wysoką zniżkę na materac firmy Calm es Simple.

– Kampania „The Sound of Divorce” pomysł łączący kreatywność, sztuczną inteligencję, humor i bardzo mocny wgląd, z którym każdy, gdziekolwiek na świecie, może się utożsamić. W ten sposób udało nam się wygenerować istotną rozmowę dla marki i wzmocnić jej więź z konsumentami – tłumaczy Keka Morelle, CCO z agencji Ogilvy Latina odpowiedzialnej za realizację akcji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W akcji udział wzięli również argentyńscy celebryci: Ximeny Capristo i Gustavo Contiego, którzy na co dzień pozostają w związku. Kiedy do internetu dotarł plotki o ich rzekomym rozstaniu, fani gubili się w domysłach. Szybko okazało się jednak, że to wyłącznie element kampanii „The Sound of Divorce”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów kampanii. Otrzymaliśmy setki wiadomości audio z chrapaniem i opowieściami od par. Współpraca z zespołem Ogilvy nad stworzeniem narzędzia opartego na sztucznej inteligencji, które pozwoliła nam zająć się tak powtarzającym się tematem wśród naszych klientów. Chodziło też o to, aby móc zaoferować im korzyść płynącą z kreatywności i zabawy, a dodatkowo także lepszy sen – co jest naszym głównym celem jako marki – stwierdziła Malena Martín, dyrektor ds. marketingu w Calm es Simple.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: Ogilvy Argentina

PS IKEA pyta Kanadyjczyków: „Wstałeś?”. Tym, którzy odpowiedzą, oferuje materac

PS #NMInsights: Skutki niedoboru snu. Potrzebna kampania uświadamiająca na temat bezsenności