Dzięki współpracy z TikTokiem Konkurs Chopinowski staje się dostępny dla milionów użytkowników na całym świecie. Transmisje na żywo z sali koncertowej, specjalna strona w aplikacji oraz wyzwania muzyczne z nagrodami umożliwiają globalnej społeczności TikToka bezpośredni kontakt z wydarzeniem. Hashtag #chopin2025 oraz dedykowana strona w aplikacji dostarczają szczegółowych informacji o konkursie i dziedzictwie Chopina.
TikTok jako nowa scena kultury klasycznej
TikTok coraz częściej staje się przestrzenią, w której muzyka klasyczna zyskuje na popularności. W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba publikacji z hashtagiem #ClassicalMusic wzrosła o 60%, a na platformie znajduje się już ponad 820 tysięcy treści związanych z tym gatunkiem. Ponadto pod hashtagiem #pianomusic użytkownicy dzielą się swoimi wykonaniami, a tylko #chopin zgromadził ponad 100 tysięcy postów.
Partnerstwo z TikTok – krok ku przyszłości
– TikTok to przestrzeń, w której 200 milionów użytkowników w Europie i ponad 1,5 miliarda na świecie może odkrywać nowe pasje i dzielić się kulturowym dziedzictwem. Cieszymy się, że w tym roku mamy okazję być partnerem wydarzenia, które nie tylko pielęgnuje pamięć o twórczości Chopina, ale również docenia niezwykły talent pianistów z całego świata. Partnerstwo z NIFC i specjalnie zaprojektowane aktywacje na naszej platformie udowadniają, że klasyczne wartości i nowoczesne formaty mogą się wzajemnie uzupełniać. Dzięki temu publiczność zyskuje szansę odkrywania i przeżywania kultury w zupełnie nowy, bardziej dostępny sposób – podkreśla Charlotte Stahl, Head of Artist and Label Partnerships for Europe.
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
Dzięki tej współpracy, XIX Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina staje się wydarzeniem dostępnym dla globalnej publiczności, łącząc tradycję z nowoczesnością.
Słuchaj podcastu NowyMarketing