fot. TikTok
Według danych Data.ai, TikTok odnotował najwyższe wydatki na sklepy z aplikacjami w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i Indonezji w pierwszym kwartale br. W dużym stopniu TikTok liczy na zysk z Azji Południowo-Wschodniej, choć ma nadzieję także na wzrost sprzedaży w Europie i USA.
Zobacz również
Jednym z elementów, który ma pomóc w osiągnięciu celu było uruchomienie TikTok Shop, który miał swoją premierę (w wersji beta) w kwietniu br. To rozwiązanie łączy rozrywkę z kompulsywnym kupowaniem. Polega po prostu na wyświetlaniu reklam użytkownikom podczas przeglądania wideo i transmisji live na TikToku. Taki model biznesowy sprawdził się już w siostrzanej aplikacji Douyin w Chinach.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Teraz TikTok dodaje kolejną funkcję, by jeszcze bardziej rozwinąć sprzedaż. Użytkownicy będą mogli zrobić zdjęcie lub przesłać obraz produktu, którego poszukują. Wystarczy, że klikną ikonę aparatu na pasku wyszukiwania. Aplikacja pokaże im wówczas podobne lub takie same produkty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. Adweek
Na ten moment wiadomo, że funkcja jest w fazie testowej i obejmuje różne rynki poza Stanami Zjednoczonymi.
PS TikTok stworzył narzędzie oparte o AI, które generuje gotowe skrypty dla filmów
Narzędzie ma pomóc w tworzeniu lepszych treści. Scenariusze powstają na podstawie podpowiedzi użytkownika. Skrypt zawiera nie tylko proponowaną treść, ale także wskazówki dźwiękowe i wizualne.
PS 2 TikTok świętuje Miesiąc Dumy 2023 i rusza z kampanią „You Belong Here”
W tym roku z okazji Ride Month, TikTok współpracuje z fundacją SEXEDPL oraz inicjatywą Margaret – Tęczowa Szkoła Maggie. Przez cały miesiąc TikTok będzie świętować siłę LGBTQIA+ poprzez zwiększenie widoczności treści twórców reprezentujących tę społeczność w aplikacji.