Netflix i Dresscode.crew zdominowały ranking zaangażowania. Pierwszy z profili osiągnął wynik 4,89 mln interakcji (ze wzrostem o 1,37 mln), a drugi 4,64 mln (ze wzrostem aż o 2,39 mln). Na 3. miejscu znalazło się konto @wydarzenia_24 z 3,5 mln interakcji na koncie. Wynik ten został osiągnięty w całości organicznie. Warto wyróżnić też Fundację Cancer Fighters, która zdobyła 1 mln interakcji i zanotowała trzeci największy wzrost zaangażowania (o 0,74 mln).

Profil Lidla zanotował najwięcej odtworzeń
Lidl Polska znów znalazł się na szczycie rankingu z wynikiem 150 mln wyświetleń. Ale tym razem nie obyło się bez niespodzianek. Polsat Sport zanotował wzrost o 51 mln wyświetleń, co pozwoliło mu awansować na 5. lokatę. Wysokie wzrosty liczby wyświetleń pojawiły się też na kontach Bielendy (+34 mln) i Skody (+31 mln), pokazując, że różne branże potrafią grać formatem wideo równie skutecznie.

Polsat utrzymuje tytuł najaktywniejszego profilu
Październik upłynął pod znakiem mniejszej aktywności. Polsat wciąż prowadzi w rankingu, mimo że opublikował o 246 filmów mniej niż miesiąc wcześniej. Na drugim miejscu Super Express z wynikiem 398 filmów, a tuż za nim Oficjalne Zero – 353 publikacje. Najbardziej aktywność wzmocniły profile Fundacji ADA (+74 wpisy), TTV (o 72 posty więcej) i Top Model (+58 publikacji).

Fakt opublikował najchętniej oglądane wideo
Październik potwierdził, że krótkie, emocjonalne wideo newsy nadal są jednym z najskuteczniejszych formatów w mediach społecznościowych. Najlepszym postem pod względem liczby odtworzeń było wideo Faktu. Materiał o policjancie, który uratował kobietę z auta na przejeździe kolejowym – został obejrzany ponad 20 mln razy. W czołówce najczęściej wyświetlanych materiałów znalazł się także Goniec.pl. Ich relacja relacja z wypadku w Rumunii znalazła się na 2. miejscu z ponad 17 mln odtworzeń. Ich drugi film, tym razem o ucieczce kierowcy przed policją, który zebrał ponad 10 mln odtworzeń, znalazł się na miejscu 6. Na podium nie mogło zabraknąć także humorystycznego contentu z profilu Lidla, który został obejrzany ponad 11 mln razy.

Netflix zdominował ranking najbardziej angażujących treści
Netflix po raz kolejny udowodnił, że ma patent na viralowe premiery. Zapowiedzi finałowego sezonu serialu „Stranger Things” znalazły się na dwóch czołowych miejscach wśród najlepszych postów miesiąca pod względem Activity Index – najlepszy zanotował imponujący wynik ponad 2,6 mln. Łączy nas piłka przypomniało, jak wielkie emocje budzi Robert Lewandowski – ich wideo z jego występem znalazło się na 3. pozycji. Co ciekawe, żaden z postów nie był sponsorowany.

Netflix utrzymuje tytuł największego profilu
Netflix nie ma sobie równych w tej kategorii – utrzymuje pozycję lidera z wynikiem 1,9 mln obserwujących, choć tempo wzrostu wyraźnie zwolniło. Za nim wciąż Łączy nas piłka (1,7 mln) i @domgenzie (1,6 mln). Największe wzrosty obserwujących zanotowały profile @dresscode.crew (+50 tys.), Polsat, który awansował o 30 tys. obserwujących i wskoczył na 5. lokatę z wynikiem 987 tys. i @wydarzenia_24 (+24 tys.).

Sotrender w swoim zestawieniu nie uwzględnia wszystkich polskich marek obecnych na TikToku. Analizowane są tylko te profile, które znajdują się w bazie.
źródło: Sotrender, opracowanie: Agata Drynko