Dane szacunkowe wykazały, że TikTok umożliwił w 2020 roku korzystanie z aplikacji nawet 1,4 mln brytyjskich dzieci, które nie ukończyły 13-ego roku życia. Zgodnie z dochodzeniem przeprowadzonym przez przez Biuro Komisarza ds. Informacji (ICO), dane dzieci były wykorzystywane bez zgody ich rodziców.
TikTok uważa jednak, że „dużo zainwestował” w to, by osoby poniżej 13-ego roku życia nie mogły korzystać z platformy. ICO poinformowało, że mimo potencjalnej blokady, wielu użytkowników mogło bez problemu używać aplikacji. Dodano, że dane dzieci mogły zostać wykorzystane do śledzenia oraz profilowania, a także potencjalnego prezentowania im szkodliwych lub nieodpowiednich treści.
Zobacz również
– Istnieją przepisy, które zapewniają, że nasze dzieci są tak samo bezpieczne w świecie cyfrowym, jak w świecie fizycznym. TikTok nie przestrzegał tych praw – skomentował John Edwards, Komisarz ds. Informacji.
Największa grzywna nałożona przez ICO
Nałożona na TikToka kara to jedna z największych grzywien, jaką przyznało ICO. W 2022 roku TikTok otrzymał wstępne ostrzeżenie od organu z informacją, że grzywna może wynosić nawet 27 mln funtów. TikTok ma prawo do odwołania się od decyzji ICO. Ma 28 dni na złożenie wyjaśnień. Jeśli organ uzna argumentację za stosowną, może wówczas zmniejszyć ostateczną kwotę.
PS TikTok i Netflix zakazane na telefonach francuskich urzędników państwowych
Rząd Francji podjął 24 marca br. decyzję o zakazie pobierania i korzystania z aplikacji rozrywkowych, w tym TikToka i Netflixa, na telefonach pracowników administracji publicznej. Nowe wytyczne dotkną około 2,5 miliona osób. Decyzja została podjęta ze skutkiem natychmiastowym.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS 2 Użytkownicy TikToka muszą oznaczać filmy zawierające deepfake
TikTok nałożył na użytkowników wymóg informowania o użyciu deepfaake’ów w filmach publikowanych na platformie. W ten sposób serwis chce zapobiegać szerzeniu dezinformacji i niebezpiecznych fake newsów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing