TIME i LEGO stawiają na girl power: powstała pierwsza lista „Dziewczynek Roku”

TIME i LEGO stawiają na girl power: powstała pierwsza lista „Dziewczynek Roku”
Magazyn TIME ogłosił pierwszą w historii listę „Dziewczynek Roku”, wyróżniającą 10 młodych liderek, które inspirują społeczności na całym świecie. Partnerem inicjatywy została Grupa LEGO, a wśród wyróżnionych znalazła się także Polka – 17-letnia innowatorka Kornelia Wieczorek.
O autorze
1 min czytania 2025-08-19

Lista „Dziewczynek Roku TIME 2025” to projekt redakcji amerykańskiego tygodnika, zrealizowany we współpracy z Grupą LEGO. Jego celem jest celebracja kreatywności, przełamywanie stereotypów i pokazanie, że przywództwo nie zna ograniczeń wiekowych.

– Dzięki partnerstwu z Grupą LEGO możemy z dumą wyróżnić dziewczęta, które przekuwają kreatywność w realny wpływ na świat – podkreśliła Jessica Sibley, CEO TIME.

10 młodych liderek z całego świata

Na liście stworzonej wspólnie przez TIME i LEGO znalazły się dziewczynki z całego świata. Mimo różnorodności, łączy je jedno: każda z nich osiągnęła coś wyjątkowego w reprezentowanej dziedzinie. Wśród wyróżnionych jest m.in.:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Rutendo Shadaya (16, Nowa Zelandia) – autorka książek fantasy,
  • Coco Yoshizawa (15, Japonia) – skateboarderka i medalistka olimpijska,
  • Valerie Chiu (15, Chiny) – inicjatorka projektów naukowych dla młodzieży,
  • Zoé Clauzure (15, Francja) – artystka i zwyciężczyni Eurowizji Junior,
  • Kornelia Wieczorek (17, Polska) – twórczyni biodegradowalnego nawozu,
  • Rebecca Young (12, Wielka Brytania) – wynalazczyni plecaka z ogrzewaną kołdrą dla bezdomnych.

Pełna lista uczestniczek rankingu na Dziewczynkę Roku dostępna jest na stronie internetowej TIME.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

LEGO jako partner zmiany

Współpraca TIME i LEGO doskonale wpisuje się w kampanię marki klocków „She Built That”, która zachęca dziewczynki do postrzegania siebie jako twórczyń i budowniczek. Projekt to odpowiedź na wyniki badań Grupy LEGO, z których wynika, że aż 70% dziewcząt na świecie nie postrzega siebie jako dobrych w „budowaniu”, a dzieci wciąż częściej przypisują wynalazki mężczyznom niż kobietom.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Gdy dziewczyny nie widzą, jak wiele mogą osiągnąć, nie wierzą w siebie, a świat ryzykuje utratę kolejnych przełomów – zauważyła Julia Goldin, Chief Product & Marketing Officer Grupy LEGO.

Symboliczna okładka i hymn pełen inspiracji

W ramach współpracy TIME Studios i LEGO przygotowały limitowaną, animowaną okładkę magazynu, na której Dziewczynki Roku przedstawione zostały jako minifigurki LEGO®. Projekt uzupełnia hymn „She Built That” – muzyczny manifest kreatywności i odwagi.

Projekt TIME i LEGO to nie tylko okazja do wyróżnień dla dziewczynek z całego świata. To przede wszystkim strategiczna kampania wizerunkowa, która wzmacnia pozycję obu marek jako promotorów równości i różnorodności. W ten sposób TIME kontynuuje swoje zaangażowanie w wyróżnianie kobiet i młodych liderek, a LEGO umacnia się jako marka edukacyjna i inspiracyjna, walcząca ze stereotypami ograniczającymi potencjał dziewczynek.

Zdjęcia: TIME

PS Kreatywne podejście do sportu: LEGO i Nike rozpoczynają globalną współpracę