Zadanie uczestników polega na stworzeniu, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z sześciu ścieżek dźwiękowych, opracowanych przez partnerów kreatywnych konkursu. W tym roku są nimi agencje: Advalue Engaged, Feeders, Nieagencja, Opus B, PZL. Konkursowe ścieżki dźwiękowe zostały nagrane przez UCHO STUDIO i są dostępne na stronie timecodeakcjaanimacja.pl.
– Potencjał wykorzystania animacji w komunikacji marketingowej jest bardzo duży. Taka forma świetnie sprawdza się zarówno w social mediach, jak i w telewizji. Dlatego agencje reklamowe i działy marketingu stale szukają zdolnych motion designerów. Nasz konkurs ma pomóc obu stronom spotkać się. Uczestnikami Timecode Akcja Animacja są kreatywni ludzie, którzy potrafią w zaskakujący i ciekawy sposób opowiedzieć krótką historię marki lub produktu, za pomocą ruchomych obrazków. Jako organizator, od 2017 roku łączymy marketerów, agencje reklamowe i zdolnych twórców. Dodatkowo chcemy, aby nasza inicjatywa miała też wymiar społeczny i po raz drugi organizujemy konkurs pod hasłem Animacja dla Planety. Z tego powodu do współpracy zaprosiliśmy tylko te marki, którym zrównoważony rozwój i ochrona środowiska nie są obojętne. W tej edycji są to: Energa Obrót, Fixly, Goodvalley, Nexera, Tefal oraz Veolia – powiedział Tomasz Dławichowski, CEO Timecode Film Production, organizator konkursu.
Zobacz również
Za każdą nadesłaną pracę, Timecode Film Production wraz z Fundacją LAS NA ZAWSZE, posadzi 1 m2 lasu. Organizacja ta wspiera ochronę środowiska naturalnego poprzez sadzenie drzew i krzewów bez stosowania substancji biobójczych. Jest to najprostsza forma działania, na rzecz ograniczenia zmian klimatycznych.
Spośród zgłoszonych prac, jury składające się z ekspertów w dziedzinie animacji, motion designu, grafiki oraz komunikacji marketingowej, wybierze pięciu półfinalistów, którzy zostaną zaproszeni na warsztaty kreatywne. Podczas spotkań z przedstawicielami partnerskich agencji, uczestnicy drugiego etapu będą dalej pracować nad swoimi animacjami. Następnie jury przyzna Grand Prix, a partnerzy własne wyróżnienia.
Prace oceniać będą: Andrzej Pągowski – Artysta grafik, Kreacja Pro, Kasia Kijek i Przemek Adamski – Reżyserzy animacji, Kijek/Adamski, Małgosia Drozdowska – Creative Director, Agnieszka Klimczak – Executive Creative Director, Agnieszka Koćmierowska – Senior Art Director, McCann, Kuba Matyka – Creative Director/Experience Director, MELT, Anna Szkałuba – Lead Ilustrator, Letko, Beata Śliwińska „Barrakuz” – Visual & Graphic Designer, Olga Wroniewicz – Reżyserka, graficzka, PJATK, Małgorzata Grochala – Art Director, PZL, Weronika Majchrzak – Senior Copywriter, PZL, Vladi Kravets – Motion Designer, Feeders, Michał Kuczkowski – Head of Motion, Opus B, Juliusz Strachota – Creative Director, Nieagencja, Bartłomiej Szołajski – Creative Director, Advalue Engaged oraz Filip Tomann – Partner, Timecode Film Production.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pula nagród w konkursie wynosi 30 000 zł, a fundatorem nagród rzeczowych jest marka Wacom. Zwycięzców poznamy 16 listopada podczas gali finałowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Laureat tegorocznej edycji otrzyma nagrodę główną: 10 000 zł oraz tablet Wacom Cintiq 16. Dodatkowo każda z marek partnerskich przyzna własne wyróżnienia, na które składają się 6x 2 000 zł oraz 6x tablet Wacom Intuos Pro S.
Start konkursu Timecode Akcja Animacja 2021 wsparty jest spotem promocyjnym autorstwa Michała Leonczuka, laureata zeszłorocznej edycji. Spot obejrzeć można m.in w internecie oraz na ekranach miejskich sieci Screen Network w Warszawie.
Partner edukacyjny akcji: PJATK
Patroni medialni: Grafmag, Radio Kampus, Onet, Screen Network
Informacji o konkursie udziela Open Minded Group: [email protected]
Artykuł powstał we współpracy z Timecode Film Production.