Tomasz Kolanowski, do niedawna dyrektor Analytics & Insight na Polskę i region Europy Środkowo-Wschodniej, obejmuje międzynarodową rolę w sieci MEC. Jako pierwszy Polak dołącza do MEC Global, by rozwijać kompetencje sieci w zakresie innowacyjnego wykorzystania danych i nowych technologii pomiaru. Jako global head of innovation and scalability w międzynarodowym zespole MEC ma blisko współpracować ze specjalistami w zakresie komunikacji w mediach cyfrowych.
– Skuteczne połączenie kompetencji w tych obszarach warunkuje dziś sukces reklamodawców. Z myślenia o komunikacji do mas przestawiamy się na mówienie do konkretnego konsumenta, który zostawia nam w sieci ogromną liczbę wskazówek jak do niego dotrzeć. Połączenie tej wiedzy z informacjami od reklamodawców, możliwościami i danymi wydawców, zbieranymi na bieżąco reakcjami na przekaz reklamowy, itd., tworzy fascynujący obszar działań dla badaczy i analityków – uważa Tomasz Kolanowski.
Zobacz również
Nowy globalny szef innowacji MEC kieruje wydzielonym 10-osobowym zespołem data scientists i programistów zlokalizowanym w Warszawie. Będą oni pracował na rzecz wszystkich oddziałów MEC że szczególnym uwzględnieniem USA i rynków Europy Zachodniej. Specjaliści z międzynarodowego teamu wcześniej tworzyli regionalny zespół badawczy MEC. Projekty, które rozwijali na potrzeby Polski i regionu – jak choćby Ad Quantum (pomiar wpływu telewizji i internetu na efektywność kampanii), Webtrack (system pozyskiwania danych o efektywności kampanii digital wykorzystujący technologię trackingu non-cookie, integrujący dane zarówno z kampanii desktopowych jak i mobile), czy Velocity (narzędzie do analizowania scenariuszy zachowań konsumenckich) – zyskiwały międzynarodowy zasięg.
Tomasz Kolanowski kierował regionalnym działem badań MEC przez ostatnich 5 lat. Do MEC przeszedł z londyńskiego biura Universal McCann – pracował tam jako head of analytics na region EMEA, a wcześniej jako econometrics manager. Przed wyjazdem do Londynu był związany z polskim oddziałem Universal McCann, a pracę w branży badań marketingowych rozpoczynał w Nielsenie.
W nowej roli w MEC Tomasz Kolanowski będzie raportował do Stephana Bruneau, chief analytics and insight officera i członka zarządu MEC.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W najbliższych dniach MEC ogłosi nowy podział obowiązków w polskim Analytics & Insight.
Słuchaj podcastu NowyMarketing