Tommy Hilfiger, własność firmy PVH Corp. – notowanej na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych – przedstawia kolekcję TommyXIndya. Projekty na sezon Summer Pre-Fall 2021 powstały we współpracy z Indyą Moore, niebinarną osobą, aktywistką i aktorką oraz identyfikuje z anglojęzycznymi zaimkami they/them i she/her. Kolekcję tworzą niezrożnicowane płciowo ubrania w uniwersalnej gamie rozmiarów, które są wyrazem niepowtarzalności, piękna i różnorodności globalnej społeczności – symbolem stylu bez granic.
Współpraca jest także kolejnym projektem inicjatywy People’s Place Program firmy Tommy Hilfiger: trzyfilarowej misji rozwoju reprezentacji społecznej w świecie mody i innych dziedzinach. Kolekcja TommyXIndya Summer Pre-Fall 2021 będzie dostępna od 20 lipca na stronie tommy.com oraz w wybranych sklepach w Europie, Ameryce Północnej i Meksyku.
Zobacz również
– Świetny styl nie ma granic – to przesłanie napędza moje marzenie, by tworzyć modę dla wszystkich. Nasz People’s Place Program to wielki krok w tym kierunku. Jest nieustanną pracą nad rozwojem reprezentacji i różnorodności społecznej w każdej dziedzinie mody. Kolekcja, którą stworzyliśmy z Indyą, jest ucieleśnieniem tego, co chcemy wspierać. Symbolem naszej podróży i otwartym zaproszeniem do naszej marki. Od projektowania do kampanii: kapsuła TommyXIndya powstała, by pozwolić wszystkim czuć się widzianymi, akceptowanymi i przyjętymi. To ważne dla ludzi tworzących markę TOMMY HILFIGER. Przedstawienie historii Indyi było wyjątkowym i inspirującym doświadczeniem. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy podzielić się tym ze światem – mówi Tommy Hilfiger.
Podczas projektowania kolekcji, Indya Moore pragnęła umacniać swoją społeczność w nieograniczonym wyrażaniu siebie. Od koszulki polo i oksfordzkiej koszuli poprzez top bandeau po marynarkę w prążki – każdy element czerpał inspirację z archiwalnych klasyków marki, które nabierały nowych form, respektujących różnorodność ekspresji płciowych. Poszerzone ramiona oraz fasony zmieniające kształt zachęcają do nieustannych poszukiwań siebie i własnego stylu. Kolekcja jest też opowieścią o życiu Indii: podkreśloną collegowymi inicjałami, miejscem, gdzie dorastała – Bronx – wypisanym na piersi, a także grafiką kwiatu lotosu, symbolizującego odrodzenie i rozwój.
– Nasza kolekcja sięga o wiele głębiej niż świetny styl. Przełamuje błędne koło i tworzy nowy standard w świecie mody. Zbyt wiele osób jest zmuszanych, by czuć się, jakby było z nimi coś nie tak – gdy są po prostu sobą. To niezmiernie ważne, że w naszej kolekcji nikt nie musi czuć się inaczej, niepewnie lub nie w porządku. Wszystkie osoby mogą się nią cieszyć: bez względu na to, kim są – mówi Indya Moore.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Aby uczcić efekty współpracy TommyXIndya, trzy organizacje charytatywne otrzymały wsparcie od marki:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Rainbow Railroad, organizacja non-profit, która pomaga prześladowanym osobom LGBTQI+ na całym świecie, tak aby mogły one znaleźć bezpieczeństwo;
- Reuniting of African Descants (ROAD), organizacja mająca na celu poprawę społecznego i ekonomicznego statusu osób pochodzących z Afryki, koncentrująca się przede wszystkim na osobach queer, kochających tę samą płeć, transpłciowych i niebinarnych;
- Global Coralition, organizacja która skupia się na oczyszczaniu mórz.
Indya Moore zaprojektowała trzy zawieszki nawiązujące do tych trzech organizacji, które znajdują się na torbie i kapeluszu kolekcji TommyXIndya. Kampania wizerunkowa powstała zgodnie z People’s Place Program: misją Tommy’ego Hilfigera poświęconą tworzeniu możliwości dla niewystarczająco reprezentowanych talentów ze społeczności BIPOC – „Black, Indigeneous, and People of Color”. To krok ku budowie bardziej różnorodnej i inkluzywnej branży kreatywnej po obu stronach obiektywu. Zrealizowane na Bronksie zdjęcia Mylesa Loftina są hołdem złożonym miejscu, gdzie Indya dorastała, a teraz z dumą powraca. Świętując ich indywidualność, do udziału w kampanii zaproszono pięć osób, które przekraczają granice i realizują się w aktywizmie na rzecz istotnych spraw – są pewne swojego miejsca na świecie i gotowości na przygody.
• Indya Moore (@indyamoore): gwiazda serialu Pose stacji FX i jedna ze 100 najbardziej wpływowych osób magazynu Time w 2019 r. Czynna aktywistka na rzecz praw społeczności trans.
• Chella Man (@chellaman): multimedialny artysta, transpłciowy głuchy mężczyzna pochodzenia chińsko-żydowskiego. Autor książki Continuum – kroniki jego wielowymiarowych doświadczeń.
• Gia Love (@love.gia): aktywistka, modelka i twórczyni kampanii „What’s Your Fantasy” na rzecz praw czarnych transpłciowych kobiet.
• Cory Walker (@corywalkers): osoba z Nowego Jorku realizująca się w aktorstwie i modelingu. Współpracuje z agencją New Pandemics, która walczy o należną widoczność społeczności LGBTQIA+.
• Pidgeon (@pidgeon): osoba działająca na rzecz interpłciowości. Współtworzy inicjatywę Intersex Justice Project i otrzymała tytuł LGBTQIA+ Champion of Change, nadany przez Biały Dom Baracka Obamy.
Misją Tommy’ego Hilfigera jest stanie się wiodącą zrównoważoną firmą segmentu lifestyle projektantów mody – marką, która nic nie marnuje i jest otwarta na wszystkich. Strategie jej działalności dotyczą tworzenia produktów, zarządzania operacjami oraz komunikacji ze społecznościami i interesariuszami. Więcej informacji na temat podróży firmy Tommy Hilfiger w stronę zrównoważonego rozwoju, napędzanej strategią Forward Fashion nadrzędnej grupy PVH, jest dostępnych na stronie https://global.tommy.com/en_int/about-us-corporate-sustainability.
Przyjaciele i miłośnicy marki mogą dołączyć do dyskusji w mediach społecznościowych przez hasztag #TommyHilfiger i profile @TommyHilfiger.