TOP8 wydań tygodników wg sprzedaży

Dom mediowy MullenLowe MediaHub przeanalizował 8 najpopularniejszych tygodników opinii według dwóch kryteriów: średniej sprzedaży i wydań, które sprzedały się w największej liczbie egzemplarzy w I półroczu 2017 r.
O autorze
1 min czytania 2017-09-29

Wiemy, które okładki poszczególnych tytułów zabawiły największą liczbę czytelników.

Niekwestionowanym liderem w tym segmencie mediowym jest tygodnik „Angora“ – każde z jej wydań osiągnęło większy niż konkurencja wynik sprzedaży – średnia sprzedaż każdego wydania to blisko 270 tys. egz. Drugie miejsce należy do „Gościa Niedzielnego, którego średnia sprzedaż w okresie od stycznia do czerwca 2017 r. wyniosła 126 tys egz. Średnią sprzedaż wydania powyżej 100 tys. egz. Obroniły jeszcze tylko „Polityka“ i „Newsweek“.

Analizując okładki tych wydań poszczególnych tytułów, które osiągnęły najwyższe wartości sprzedaży można stwierdzić, że czytelnictwu tygodników najbardziej sprzyja wolny czas. – Zarówno w przypadku „Polityki“ jak i „Newsweeka“ rekord sprzedaży w pierwszym półroczu 2017 osiągnęły podwójne wydania przygotowane na długi weekend majowy. Ale pomagały również kontrowersyjne tytuły wiodące. „Newsweek“ zaproponował lekturę o erotycznych marzeniach Polek i smutnej rzeczywistości, natomiast „Polityka“ – gorący temat terrorystów i uchodźców jako największych strachów Polaków – mówi Lucyna Koba, Deputy Managing Director.

Dobrze sprzedają się także okładki noworoczne, prezentujące to co czekać nas może w najbliższej przyszłości. Szczególnie dobrze zaadresował ten temat tygodnik „Wprost“, który na swojej noworocznej okładce „Co nas czeka w roku 2017” umieścił zarówno tematy polityczne jak i lifestyle, sport, zdrowie, technologię i kulturę. – W przypadku pozostałych tygodników sukcesem okazało się umieszczenie na okładce najbardziej „gorących” tematów: skandal wokół Festiwalu Opolskiego („Ukraść Opole” Sieci Prawdy), dynamicznie wprowadzana dobra zmiana („Oko w Oko z dobrą zmianą” Do Rzeczy) czy też wizyta nowego amerykańskiego prezydenta w Polsce („Trump przyjedzie do Polski” Angora) – wymienia Lucyna Koba.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

TOP8 najlepiej sprzedających się okładek poszczególnych tygodników w okresie styczeń-czerwiec 2017.

ANGORA

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czerwiec, nr 25, temat okładki: „Trump przyjedzie do Polski” – 287 742 egz.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

GOŚĆ NIEDZIELNY

Kwiecień, nr 16, temat okładki: „Filmowy Jezus” – 159 217 egz.

POLITYKA

Kwiecień, nr 17/18 (podwójny), temat z okładki: „Czego boją się Polacy” – 146 589 egz.

NEWSWEEK

Kwiecień, nr 18/19 (podwójny), temat z okładki: „Seks w ruinie” – 121 567 egz.

WPROST

Styczeń, nr 1, temat z okładki: „Co nas czeka w roku 2017” – 97 443 egz.

SIECI PRAWDY,

Czerwiec, nr 22, temat z okładki: „Ukraść Opole” – 80 179 egz.

DO RZECZY

Styczeń, nr 5, temat z okładki: „Oko w Oko z dobrą zmianą”- 69 875 egz.

GAZETA POLSKA

Marzec, nr 9, temat z okładki: „Podziemna armia powraca” – 47 727 egz.