Nowa usługa wykorzystuje ogromną i unikatową bazę wiedzy o zachowaniach użytkowników największego serwisu e-commerce w Polsce. Reklamy będą mogły być emitowane podczas całego procesu zakupowego. Siłą nowego rozwiązania jest dotarcie do odpowiednich konsumentów w odpowiednim czasie.
Jak to działa?
Na podstawie analizy koszykowej zakupów dokonywanych na Allegro, wyodrębniane są grupy konsumentów, którzy z największym prawdopodobieństwem zakupią produkt z danej kategorii, w danym okresie czasu. Badania psychograficzne pozwalają z kolei na dostosowanie komunikacji marketingowej do wartości i stylów konsumentów, którzy chcą kupić dany produkt.
Zobacz również
– Dane z dzisiaj, które posiadamy, mogą być wykorzystywane już następnego dnia. Wiedza o tym, że jeden użytkownik chciał kupić dom 6 miesięcy temu, a drugi tydzień temu telewizor, pozwala przedstawić reklamę dopasowaną do ich aktualnych oczekiwań, w tym przypadku będzie to sprzęt RTV, oferta domu/mieszkania oraz wszystko, co z tym związane – mówi Łukasz Śnioch, Kierownik Działu Produktu Reklamowego Biura Reklamy Grupy Allegro i GG Network – Wykorzystując tę wiedzę możemy skierować reklamę dopasowaną do oczekiwań klientów.
Użytkownik, który szukał np. telewizora na Allegro, po wejściu za jakiś czas na komunikator GG, czy serwis Bankier.pl, zobaczy reklamy właśnie telewizora, czyli produktu, którym się interesował. W ten sposób reklama podąża za użytkownikiem, odpowiadając na jego oczekiwania. Oferta dotyczy więc nie tylko Allegro, ale także innych serwisów i usług grupy – jest dostosowana do ich profilu i charakteru.
Reklama na Allegro pomaga w podjęciu decyzji
Według najnowszych badań ponad 80% użytkowników Allegro przynajmniej od czasu do czasu sprawdza ofertę reklamowanych produktów lub usług, a 17% robi to często, bardzo często lub zawsze. Allegro.pl jest jedynym miejscem w Internecie, gdzie zdaniem aż 20% badanych użytkowników reklamy pomagają w podjęciu decyzji.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Grunt to trafić w odpowiedni moment
Użytkownik poszukujący produktu rozpoczyna proces zakupowy w serwisie od szukania produktów, następnie porównuje właściwości i ceny i na koniec podejmuje decyzję o zakupie. Targetowanie zakupowe opiera się na danych o użytkownikach na każdym z tych trzech kluczowych etapów procesu zakupowego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowa oferta jest adresowana do firm, które cenią wysoką jakość i skuteczność, chcą bezpośrednio i celnie dotrzeć do klientów.
Wdrożenie oferty to ważny moment dla polskiego rynku reklamowego. Jest to początek kolejnych zmian i udogodnień dla klientów wprowadzanych przez Biuro Reklamy Grupy Allegro i GG Network.
Marketerzy mogą testować nową usługę już od 17 maja.