Trendy, które warto wykorzystać do świątecznych kampanii w mediach społecznościowych

Planowanie świątecznych i noworocznych kampanii w pełni. Pojawiają się też pierwsze prognozy dotyczące trendów na 2018 rok. Niektóre z nich warto wykorzystać już teraz, planując świąteczne działania marketingowe.
O autorze
2 min czytania 2017-12-07

Poniżej kilka inspiracji z obszaru mediów społecznościowych, które warto wykorzystać.

Przede wszystkim należy pamiętać, że wśród odbiorców działań w mediach społecznościowych coraz mocniej dominują osoby z generacji Z oraz Millenialsi – osoby, które dobrze znają nowe technologie oraz pragną autentycznych doświadczeń. Do działania często skłania je ulotność treści, możliwość wpływu na przekaz oraz interakcja ze znanymi osobami.

1. Transmisje na żywo

Livestream jest obecnie jednym z głównych trendów w mediach społecznościowych. Zarówno duże, jak i małe marki zaczęły wykorzystywać livestream, aby przyciągnąć uwagę obserwujących. Format ten promowany jest szczególnie przez Facebook oraz Instagram i ma znacznie większe zasięgi niż standardowe filmy.

2. Rzeczywistość rozszerzona

Pokaż magię Świąt! Dostarcz klientom coś, co będą mogli przeżyć tylko dzięki Tobie. Może odnajdą w swoim domu jakieś tajemnicze prezenty lub zobaczą pomocników św. Mikołaja? Telefon stał się nieodłącznym elementem naszego życia, przedmiotem codziennego użytku, dzięki któremu możemy doświadczać całkiem nowych przeżyć. Pokaż klientom, że marka czuje magię zbliżających się Świąt.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Świąteczne Stories

Aktualnie, każdego miesiąca ponad 200 milionów ludzi korzysta z Instagram Stories. Święta to odpowiedni moment, by opanować nowy sposób dotarcia do użytkowników. Może to właśnie świąteczna opowieść naszej marki przypadnie im do gustu, a jednocześnie pokaże wartości, którymi się kierujemy i zalety świątecznej oferty.

4. Marketing influencer

Blogerzy mogą wygenerować bardzo duże zasięgi kampanii lub sprawić, że konkretny produkt będzie przedświątecznym hitem. Badania pokazują, że użytkownicy wciąż ufają ich rekomendacjom. Jest to również dobry sposób na nawiązanie kontaktu z odbiorcami, którzy są coraz bardziej wymagający.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5. Personalizowane treści

To wciąż odpowiedni sposób komunikacji, który zwraca uwagę użytkowników. W okresie natężonego szumu reklamowego warto zadbać o to, by właśnie Twój przekaz okazał się najciekawszy. A spersonalizowana treść to treść istotna, ponieważ jest niestandardowa i przygotowana ściśle dla mnie. Nieprawdaż?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wykorzystanie tych trendów na pewno sprawi, że kampanie będą lepiej odbierane przez klientów, a tym samy wygenerują większy zysk. Marketerzy w przedświątecznych działaniach powinni jeszcze bardziej wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów i zadbać o to, by ich produkty wyróżniały się na tle innych. Chcąc dotrzeć do wymagających odbiorców jakimi są na przykład Millenialsi, należy tworzyć content w ciekawej i dynamicznej formie oraz taki, który będzie odpowiadał na indywidualne potrzeby – będzie dopasowany do jednostki.

O autorze:
Michał Chrościcki – Analyst & Strategy Planner w Mint Media, gdzie odpowiada za analizę prowadzonych kampanii oraz planowanie strategii marketingowych. Wcześniej pracował w Domu Badawczym Brand Fibres (VML Poland). Z branżą związany jest od blisko 7 lat, z czego przez ponad 5 lat zajmował się monitoringiem Internetu oraz analizą działań w mediach społecznościowych i zachowań konsumentów w sieci. Współpracował m.in. z: Nestle, Kompania Piwowarska, Lidl Polska, mBank, PKO BP, Unilever, Medicover.