Obecnie świat online i offline przenikają się do tego stopnia, że ciężko wyznaczyć między nimi granicę. Dlatego warto być na bieżąco ze światem technologii. O innowacjach, czym są, jakie są trendy, czy każdy może zostać innowatorem, rozmawiać będą eksperci z całego świata podczas konferencji Innovation 2019, 16 kwietnia w Warszawie. A już teraz w wywiadach z trzema prelegentami (z trzech różnych bloków tematycznych konferencji) dzielimy się niewielką częścią tego, czego będzie można dowiedzieć się podczas wydarzenia.
Zobacz również
George Nolis, co-founder of Battlenet, największej e-sportowej agencji w Grecji, podczas konferencji Innovation na trafnych e-sportowych przykładach pokaże jak zaspokoić potrzeby konsumentów.
Jakie cechy powinien mieć produkt, usługa, aplikacja itp. aby zostać uznana za innowacyjną?
Istnieją trzy wyraźne cechy innowacji: prostota, pomysłowość i autentyczność.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Innowacyjne produkty, usługi lub aplikacje albo pomagają nam rozwiązać (lub zapobiegać) istniejące problemy, albo wspierają destrukcyjny koncept, który prowadzi do znalezienia nowej drogi wykonywania pewnych rzeczy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W skrócie, wszystkie innowacje są nieskomplikowanymi, a zarazem sprytnymi i eleganckimi rozwiązaniami ułatwiającymi życie – wszystko, co spełnia te kryteria, może być nazwane innowacyjnym.
Co jest największą innowacją ostatnich 10 lat?
W ciągu ostatniej dekady miał miejsce olbrzymi postęp technologiczny, który przeniknął do naszego życia, oraz – oczywiście – do samej branży gamingowej.
Poza smartfonami i tabletami, moim zdaniem dwa najbardziej znaczące przykłady innowacji w ostatniej dekadzie to okulary rozszerzonej rzeczywistości i zestawy wirtualnej rzeczywistości.
Mimo iż wspomniane okulary i hełmy nie są jeszcze tak powszechnie dostępne, jak pozostałe przenośne urządzenia, to są kolejną technologiczną granicą, której przekroczenie wstrząśnie branżą gamingową i zapoczątkuje nową erę w tej materii.
Jak technologia pomaga nam w codziennym życiu?
Od przeprowadzania transakcji do możliwości kontaktu z naszymi znajomymi w każdym zakątku Ziemi, technologia ułatwia komunikację, bankowość, handel; wirtualnie wspiera wszystkie branże, jak również wszystkie aspekty naszego życia.
Jesteśmy w punkcie, w którym wszystko czego potrzebujemy, jest w zasięgu kilku dotknięć ekranu – i to jest ostateczny sposób, w jaki technologia nie tylko wyciągnęła do nas pomocną dłoń, ale i zrewolucjonizowała codzienność, jaką znamy.
Jeśli mowa o rozwoju w przyszłości, sztuczna inteligencja jest kolejną wielką rzeczą, która zdecydowanie wstrząśnie wszystkim, co do tej pory widzieliśmy w zakresie postępu technologicznego, który definiuje na nowo nasze życie.
Czym się wyróżnia nasze pokolenie, a co zawdzięczamy technologii?
Przede wszystkim zwiększona efektywność biznesowa i komunikacyjna spowodowana praktycznie ciągłą dostępnością poprzez telefon komórkowy – zwłaszcza smartfon. Poza tym, większe możliwości socjalizowania się, większa świadomość naszego życia i otaczającego nas świata, jak i umiejętność rozwiązywania problemów w efektywniejszy sposób niż dotychczas, to cechy, które człowiek rozwinął dzięki technologii.
Co jest największym trendem w branży e-sport, gaming?
Myślę, że zdecydowanie chodzi o rozwój gamingu międzyplatformowego, z tytułami takimi jak Fortnite czy Apex Legends, a konkretnie z gamingiem mobilnym. To jest trend, który zdefiniował rok 2018 i będzie definiował też obecny, jak i kolejne lata.
Trend ten zaowocował powstaniem nowej grupy graczy z każdego przedziału demograficznego i geograficznego. Co więcej, pozwolił także na rozwój esportu poprzez nabór nowych talentów, które niedawno dołączyły do świata gamingu.
Kolejnym technologicznym trendem w gamingu jest wyścig w procesie produkcji wysokiej jakości gier na platformy AR i VR.
Ten drugi rośnie od czasu pojawienia się Pokémon Go w 2017 i wierzę, że będziemy świadkami wdrożenia większej ilości elementów AR do gier. Zmiany te wprowadzą branżowi giganci, którzy szukają sposobu na dodanie nowego wymiaru do przeżywania gier. Oczywiście, VR także dojrzewa i spodziewamy się również w tym zakresie ekscytujących zmian w nadchodzącej przyszłości.
Ostatni, ale nie mniej ważny temat, to użycie big data i zaawansowanej analityki, która w połączeniu ze sztuczną inteligencją otworzy całkiem nowy świat usług, sprzedaży sprzętu, gastronomii oraz innych towarów. Poza tym, pozwoli nam lepiej zrozumieć, co stanowi o byciu graczem i jak to jest być członkiem pokolenia Z.
Czy każdy może być innowatorem?
Każdy jest obdarzony unikatowym zestawem talentów, więc każdy ma potencjał, by w znacznym stopniu przyczynić się do innowacyjnych zmian w swoich obszarach zainteresowań poprzez pościg za rozwijaniem swoich wyjątkowych pomysłów.
Mocno wierzę, że to kluczowe, by zachęcać dzieci od najmłodszych lat, aby rozwijały się w obszarach swoich upodobań.
Ważne jest też zapewnienie im wsparcia edukacyjnego, dzięki któremu będą miały solidne podstawy wiedzy kierujące je w trakcie dorastania do eksplorowania możliwości, kiedy będą chciały swoje innowacyjne projekty wprowadzić w życie.
Jeśli chodzi o tych, którzy swoją podróż z innowacją rozpoczęli na późniejszym etapie życia – stare powiedzonko „nigdy nie jest za późno” ma swoje zastosowanie. W tym przypadku trzeba dobrze wykorzystać swoje życiowe doświadczenia, aby zwiększyć szanse powodzenia projektu. Mimo iż wymaga to więcej odwagi, samozaparcia oraz zapału, to rezultat może przekroczyć granice zwykłej satysfakcji.
Dlaczego warto przyjść na konferencję Innovation 2019?
Konferencja Innovation to miejsce spotkania błyskotliwych i ciężko pracujących innowatorów, którzy dokładają swoje cegiełki do zmian zachodzących w świecie i na rynku. Chcemy zmienić świat esportu i gamingu, który znamy, a także połączyć go z fizycznym światem konsumentów za pomocą big data i zaawansowanej analityki.
Na koniec każdy może skorzystać na przedstawionych mu nowych pomysłach; to bycie na bieżąco z ostatnimi trendami w esporcie i gamingu, jak i socjalizowanie się z innymi, podobnie myślącymi prelegentami i gośćmi konferencji, którzy chcą mieć swój wkład w tej materii poprzez swoją innowację.
Alexander Agatov, partner and head of strategy, z ponad 20-letnim doświadczeniem w największych światowych agencjach reklamowych takich jak Leo Burnett czy JWT, wielokrotnie nagradzany w międzynarodowych konkursach m.in. Golden Drum, Effie. W swoim wystąpieniu na konferencji Innovation, w bloku Innovation4Good zainspiruje do nowego myślenia o marketingu i reklamie.
Jakie cechy powinien mieć produkt, usługa, aplikacja itp. aby zostać uznana za innowacyjną?
Moim zdaniem jest to coś, co znacząco wpływa na nasze zachowanie w odpowiedzi na pewną potrzebę – i praktycznie działa to w jedną stronę, ponieważ bezwzględna większość zdecydowanie nie chce wracać do starych rozwiązań. Pomyślmy teraz o tym, w jaki sposób obecnie zamawiamy taksówki albo jak planujemy podróż samochodem.
Co jest największą innowacją ostatnich 10 lat?
Potężne tworzenie alternatywnych teorii i rozwiązań w zakresie cyfrowych platform, co daje mocne poczucie, że nie ma monopolu na tworzenie contentu w tym medium.
Jak technologia pomaga nam w codziennym życiu?
Warto wspomnieć, że większość nowych i wspaniałych technologii powstało na bazie intencji, by oszczędzić nam czas i wysiłku. To dość ironiczne, że tęsknimy za przełomową innowacją, która może nam uzmysłowić, w jaki sposób te oszczędności mogą nam się przysłużyć.
Czym się wyróżnia nasze pokolenie, a co zawdzięczamy technologii?
Prawdopodobnie jest jeszcze za wcześnie, by móc stwierdzić trafność tych spekulacji, według których jesteśmy swojego rodzaj nowym gatunkiem, u którego smartfony są po prostu „przedłużeniem” naszego ciała. To, czego możemy być pewni, to to, że nuda jako pojęcie została całkowicie wyeliminowana na świecie.
Jaki jest największy trend technologiczny?
Pogoń za nowymi rozwiązaniami w obszarze publicznego i osobistego transportu. My po prostu nie zdajemy sobie sprawy, jak wielki wpływ na nasze codzienne życie będą miały nadchodzące wynalazki w tej domenie.
Czy każdy może być innowatorem?
Tutaj stoję po stronie sowieckiego wynalazcy, inżyniera i pisarza – Henryka Altszullera, który jest autorem teorii rozwiązywania innowacyjnych zagadnień (TRIZ). Traktował on innowację jako systematyczną aktywność, co daje nam nadzieję, że tego podejścia można zarówno uczyć, jak i się go nauczyć.
Dlaczego warto przyjść na konferencję Innovation 2019?
Możliwość otwartej konwersacji z profesjonalistami z różnym doświadczeniem w różnych aspektach innowacji, zarówno w technologicznym, jak i bliższym ludzkiemu wymiarowi, to dla mnie nieodparty powód do bycia na konferencji.
Adam Haertle, redaktor naczelny serwisu ZaufanaTrzeciaStrona.pl. Bezpieczeństwem zawodowo zajmuje się od kilkunastu lat, najpierw w firmie Deloitte, a następnie w UPC, gdzie przez 12 lat odpowiadał za wszystkie kwestie związane z ochroną informacji w kraju oraz regionie. Od siedmiu lat prowadzi pod adresem ZaufanaTrzeciaStrona.pl jeden z największych polskojęzycznych serwisów internetowych poświęconych bezpieczeństwu informacji. Podczas konferencji Innovation w bloku Technology Hacking Reality opowie o pionierach zła, czyli o innowacjach cyberprzestępców.
Jakie cechy powinien mieć produkt, usługa, aplikacja itp. aby zostać uznana za innowacyjną?
Rozwiązywanie starych problemów nowymi sposobami.
Co jest największą innowacją ostatnich 10 lat?
Ekonomia współdzielenia.
Jak technologia pomaga nam w codziennym życiu?
Mamy więcej powszechnego dostępu do informacji, usług i produktów.
Czym się wyróżnia nasze pokolenie, a co zawdzięczamy technologii?
Tempo życia.
Jaki jest największy trend technologiczny?
Sztuczna inteligencja.
Czy każdy może być innowatorem?
Trzeba myśleć poza schematami.
Dlaczego warto przyjść na konferencję Innovation 2019?
Innowacja rzadko kiedy powstaje w próżni – wymiana poglądów pomaga w tworzeniu nowych idei.