Trwają zgłoszenia do Konkursu „Liderzy Rekrutacji” na najlepsze kampanie rekrutacyjne w Polsce

Na rynku pracy pojawia się coraz więcej efektywnych, innowacyjnych czy wyjątkowo kreatywnych sposobów na dotarcie do kandydatów. Ich twórcy często nie szukają rozgłosu, a powinni. Tak przynajmniej twierdzą organizatorzy Konkursu „Liderzy Rekrutacji”.
O autorze
2 min czytania 2021-10-26

Czym jest kampania rekrutacyjna? Może się wydawać, że mowa o dużym przedsięwzięciu komunikacyjnym. Niekoniecznie! Kampania wcale nie musi być szeroko zakrojona, musi być natomiast serią działań komunikacyjnych o określonych celach rekrutacyjnych.

Czy kampanie rekrutacyjne możemy nazwać nowym trendem?

– Nie, za to nowością są media wykorzystywane w komunikacji. Ostatni rok pokazał, że można bardzo dobrze wykorzystać w rekrutacji media społecznościowe, employee advocacy czy formaty wideo, a przy tym nie wydać fortuny na produkcję. Widzimy napisane od serca posty szefów działów, nakręcone telefonem filmiki przedstawiające codzienne życie zespołów, proste a efektywne treści – komentuje Kinga Makowska, jurorka konkursu i ekspertka w obszarach HR i komunikacji marki pracodawcy.

Polskie firmy tworzą kampanie tam, gdzie zwykłe ogłoszenie o pracę to za mało. Chcą zaskoczyć potencjalnego kandydata niestandardowym podejściem, lepiej opowiedzieć o ofercie pracodawcy lub kompleksowo przedstawić swoją firmę. To rozwiązanie szczególnie popularne w branżach o wysokiej konkurencyjności ofert pracodawców i stałym zapotrzebowaniu rekrutacyjnym: IT, produkcji, logistyce czy handlu.

Co sprawia, że kampanię rekrutacyjną można nazwać dobrą?

Zgodnie z zasadą „wyróżnij się albo zgiń”, firmy prześcigają się w coraz bardziej niecodziennych sposobach na dotarcie do potencjalnych kandydatów. Jednak, jak przekonują organizatorzy Konkursu „Liderzy Rekrutacji”, w kampaniach nie zawsze chodzi o efekt „WOW”. Często o wiele ważniejsza jest skuteczność akcji, wyrażona na przykład w liczbie pozyskanych zgłoszeń czy zatrudnionych pracowników.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To szczególnie dobra wiadomość dla organizacji, które nie chwaliły się swoimi działaniami rekrutacyjnymi, bojąc się, że mogą one zostać uznane za niewystarczająco spektakularne.

Kampanie będą oceniane w trzech kategoriach:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • kreatywność (dla działań niecodziennych, nieoczywistych i pomysłowych),
  • innowacyjność (dla inicjatyw nowatorskich i wyprzedzających trendy),
  • efektywność (dla działań skutecznych, przynoszących zamierzone rezultaty).

Budimex, Adecco i Contman nagrodzone w 2020 roku

Jak wyglądała poprzednia edycja konkursu? Nadesłano łącznie aż 80 zgłoszeń, a rozstrzygnięcie nastąpiło podczas eventu „OLX Know How” – pierwszej HR-owej telewizji śniadaniowej. Zwycięska w kategorii „kreatywność” kampania „CEO for One Month” wyróżniła się nie tylko niecodzienną koncepcją (młodzi kandydaci mogą wziąć udział w rekrutacji na stanowisko prezesa firmy), ale też pomysłowo przeprowadzonym, stuprocentowo wirtualnym procesem selekcji. Również pozostali zwycięzcy pokazali, jak wiele można zyskać na wykorzystaniu różnorodnych narzędzi komunikacyjnych i rekrutacyjnych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak wyzwania rekrutacyjne polskich firm zmieniły się na przestrzeni roku? Które projekty wyróżniły się skutecznością, a które zaskoczyły innowacyjnym lub szczególnie kreatywnym podejściem? Tego dowiemy się już 25 listopada podczas konferencji „OLX Know How”, podczas której zostanie wyłonionych troje zwycięzców – po jednym z każdej kategorii.

Tegoroczne, wyróżniające się kampanie można zgłaszać do 3 listopada 2021 r., poprzez formularz dostępny na stronie olxknowhow.pl.