Konferencja w tym roku była dwudniowa. Pierwszego dnia (Twitter Day) po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano tak wiele case’ów z kampanii zrealizowanych na Twitterze w Polsce. Na wydarzeniu byli obecni już drugi rok z rzędu przedstawiciele Twittera – Katie Lampe i Scott Thwaites. Prezentacje i case study zostały bardzo wysoko ocenione przez uczestników, a #SMConvent przez wiele godzin królował na pierwszym miejscu w trendach Twittera w Polsce!
– To był bardzo ważny dzień dla Twittera w Polsce. Przykładowo, prezentacja na temat Generacji Z pokazała, jak wielkim mitem jest stwierdzenie, że Twitter w Polsce to medium dziennikarzy i polityków – powiedział Rafał Janik, ze 140 Media Agency. – Twitter to medium wszystkich aktywnych osób, komentujących cały otaczający świat, tj. wydarzenia sportowe czy programy telewizyjne w czasie rzeczywistym. Z punktu widzenia marek Twitter to medium efektywne, zarówno pod kątem budowania wizerunku i komunikacji (zaprezentowane na #SMConvent casy Coca-Cola, Adidas, Lumia, Samsung, MSZ, WOŚP, Miasto Gdańsk), bardzo skuteczne narzędzie sprzedażowe, jak pokazały przykłady Fiat, Orange, Audioteki, czy G2A, czy medium budujące bardzo wysokie zaangażowanie praktycznie niemożliwe do osiągnięcia w innym medium, tj. przykład kampanii Tesco #kibicujztesco.
Zobacz również
Podczas Twitter Day, którego gospodarzem był Edwin Zasada, po raz pierwszy przed tak dużą widownią zaprezentowano nowe logo Roberta Lewandowskiego, który aktywnie działa w mediach społecznościowych. Z ekranu pozdrawiał też Jurek Owsiak, w specjalnie przygotowywanym na okazję Social Media Convent wideo. Podczas prezentacji Miasta Gdańsk na scenie pojawił się rzecznik Straży Miejskiej w Gdańsku w pełnym umundurowaniu, czym wywołał oklaski publiczności. Przedstawiciele Ministerstwa Spraw Zagranicznych opowiedzieli o zarządzaniu jedną z największych sieci kont społecznościowych na świecie. Z kolei Agencja Fenomem zorganizowała dla uczestników konkurs, w którym do wygrania były koszulki z Justinem Biberem oraz OneDirection, a w przerwie uczestnicy dokonali zakupów w TweetShop, gdzie walutą były tweety. TweetShop został specjalnie na tę okazję uruchomiony po raz drugi w Polsce, a po raz pierwszy dla tak dużej publiczności.
Drugiego dnia wydarzenia rozmawiano o różnych mediach społecznościowych, m.in. LinkedIn, Instagram, Snapchat, Periscope czy YouTube, a także o narzędziach do zarządzania i urozmaicania treści, tj. Hootsuite, czy Post Sticker. Poruszono również kwestie prawne działania w mediach społecznościowych oraz strategie budowania contentu. Mówiono też o zastosowaniu video oraz emocjach, które towarzyszą prowadzeniu mediów społecznościowych. Organizatorzy zaplanowali też niespodziankę dla uczestników – na scenie pojawił się były prezydent Lech Wałęsa, który opowiedział o współczesnej komunikacji i budowaniu przyszłości w duchu demokracji. Drugiego dnia odbył się też konkurs Case Study Festival, w którym nagrodę główną i nagrodę publiczności otrzymał case Check-in Poznań, a wyróżnienie case Ceska sporitelna. Drugi dzień prowadził Piotr Bucki.
Gośćmi specjalnymi, którzy przyjęli zaproszenie Personal PR i przyjechali na Social Media Convent 2015 do Gdańska byli: Katie Lampe i Scott Thwaites z Twittera, Helle Tyllesen z Falcon Social, Jarosław Kuźniar oraz Francois Benner, partner Hootsuite w Niemczech.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Przez dwa dni dostępne było również stoisko Instadruk – aby zdobyć fotograficzną pamiątkę z konferencji, wystarczyło zrobić zdjęcie i umieścić je na Instagramie wraz z #SMConvent. Na miejscu można było też obejrzeć #Kwadratowy Gdańsk, pierwszą wystawę fotografii mobilnej udostępnioną dzięki życzliwości IgersGdańsk oraz Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowością w formule wydarzenia były kilkuminutowe wystąpienia reklamowe. Organizatorem afterparty był MIKZ, a partnerem Tesco.
– To fantastyczne uczucie słyszeć, jak uczestnicy Social Media Convent w kuluarach dyskutują o prelekcjach których byli słuchaczami i które ich zainspirowały, poruszyły, zaciekawiły – mówi Aleksandra Mokwa, Miasto Gdańsk. – Social Media Convent jest jedną z tych imprez, które mają właśnie takie przełożenie na odbiorcę, a te z kolei są ważnym elementem wizerunku Gdańska, który kreujemy.
Partnerami Social Media Convent 2015 są: Twitter, Falcon Social, 140 Media Agency, Miasto Gdańsk, Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, Europejskie Centrum Solidarności, Tesco, Stena Line, BlaBlaCar, Instadruk, MIKZ, SMSapi, BAN, Young City Gdańsk, Fanpoint, Pracodawcy Pomorza oraz Pomorski Klub Biznesu.
Patronami medialnymi byli: Trójmiasto.pl, Gazeta Wyborcza, Eska, Brief, SocialPress, Marketer +, Dziennik Internautów, Manager Plus, Nowy Marketing, AdMonkey.
Oficjalny hashtag wydarzenia to: #SMConvent