Nowa strategia komunikacji skupia się na pogłębieniu relacji z klientami i budowaniu zaufania do marki poprzez zaprezentowanie autentycznych historii ludzi, którzy sprzedają auta na OTOMOTO. Wprowadzeniu nowej platformy komunikacji towarzyszy ogólnopolska kampania marketingowa. Za koncept platformy i realizację działań promocyjnych odpowiada agencja MADOGZ.
Fundamentem nowej platformy komunikacyjnej OTOMOTO stał się cykl „Prawdziwe historie”, którego motywem przewodnim jest zaprezentowanie wyjątkowych historii samochodów wystawianych w serwisie. Osadzona w formie reportażu seria doczekała się już 6 odsłon, a każdy kolejny odcinek przedstawiający autentyczną historię pojazdu i jego właściciela, wyróżniał się ładunkiem emocjonalnym i spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem milionów widzów. Koncept był również wielokrotnie nagradzany w najbardziej prestiżowych konkursach marketingowych m.in. KTR, Kreatura, Golden Arrow i Złote Spinacze.
Zobacz również
Sukces „Prawdziwych historii” sprawił, że format przeszedł ewolucję i z niewielkiej aktywacji w mediach społecznościowych stał się osią platformy „Tu się tworzą historie”, na której marka OTOMOTO oparła całość działań komunikacyjnych.
W ramach platformy „Tu się tworzą historie” zrezygnowaliśmy z komunikacji opartej na benefitach racjonalnych, czy opowiadającej bezpośrednio o marce. Zamiast tego skupiamy się na budowaniu zaufania do marki poprzez pokazanie autentycznych ludzi – indywidualnych sprzedawców aut na OTOMOTO i ich historii. Wyniki dotychczasowych kampanii z serii „Prawdziwe historie” i badań konsumenckich utwierdziły nas w przekonaniu, że postawienie na kompleksową komunikację opartą o ten format, to właściwy wybór. Pogłębianie więzi emocjonalnej w postrzeganiu marki wygeneruje dodatkowe korzyści dla obecnych użytkowników – mówi Łukasz Juskowiak – Head of Marketing w OTOMOTO/OLX Group.
Najnowsza kampania OTOMOTO ruszyła na początku listopada, a jej osią jest spot telewizyjny. Jego bohaterami są znani z ubiegłorocznej świątecznej odsłony „Prawdziwych historii” – pan Krzysztof z panią Agnieszką, niezwykła para z równie niezwykłym samochodem: DeLoreanem DMC-12. To auto, które jest marzeniem wielu miłośników motoryzacji, a także symbolicznym wehikułem czasu z filmu “Powrót do przyszłości”. Drzwi, które unoszą się do góry w spektakularny sposób, nielakierowana karoseria ze szczotkowanej stali nierdzewnej… To wszystko można zobaczyć w spocie OTOMOTO. Miłość do DeLoreanów jest jednak tylko dopełnieniem najważniejszej relacji w życiu pana Krzysztofa – związku z panią Agnieszką.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kiedy ruszaliśmy z pierwszymi „Prawdziwymi historiami”, opowiadając historię wnuczki sprzedającej Wartburga odkupionego przed laty od dziadka za symboliczne ciasto, nie spodziewaliśmy się tak spektakularnego sukcesu i efektu wiralowości. Okazało się, że widzowie – nasi klienci – chcą poznać ludzką stronę ogłoszeń na OTOMOTO, a samochody są w życiu Polek i Polaków wyjątkowo ważne i wywołują lawinę emocji. Podczas każdej kolejnej kampanii z tego cyklu dostawaliśmy tysiące komentarzy, ludzie chcieli z nami rozmawiać, dzielić się swoimi wspomnieniami. Postanowiliśmy przeprowadzić badania, które ostatecznie potwierdziły naszą tezę, że „Prawdziwe Historie” to doskonały fundament platformy komunikacyjnej – mówi Patrycja Pawłowska, Social Media Lead w OTOMOTO i pomysłodawczyni cyklu „Prawdziwe historie”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Już na etapie tworzenia koncepcji opartej na prawdziwych historiach ludzi i samochodów wiedzieliśmy, że to format o ogromnym potencjale, który z powodzeniem może stanowić platformę komunikacyjną dla całej marki. Skupienie się na przekazie emocjonalnym, wzbogaconym niezwykłymi opowieściami o rzeczywistych ludziach i ich pojazdach, pozwoliło nam stworzyć wyjątkowo rozpoznawalne reklamy. Z kolei baza tysięcy ogłoszeń na OTOMOTO dostarcza nam niekończących się inspiracji do tworzenia kolejnych odsłon, niezależnie od tego, czy będziemy chcieli zaprezentować samochody osobowe, ciężarowe, części, czy też skupiamy się na indywidualnych sprzedawcach lub na firmach. Wspólnym elementem zawsze jest autentyczna historia, bez aktorów i sztucznej scenografii. Bo przecież „Tu się tworzą historie” – mówi Tomasz Pastuszka, Creative Director w MADOGZ.
Najnowsza multikanałowa kampania OTOMOTO “Tu się tworzą historie” ruszyła na początku listopada i potrwa do końca grudnia. Centrum kampanii jest 30-sekundowy spot wideo, który będzie wyświetlany w kanałach tematycznych TVP, Polsatu i TVN-u. Działania promocyjne obejmą również emisję spotów w kinach, serwisach VOD oraz w radiu. Dodatkowo kampania będzie wspierana reklamą na nośnikach OOH w ośmiu największych miastach w Polsce oraz aktywacjami ambientowymi. Kampanię wspierają działania online, w ramach których spot i dedykowane kreacje reklamowe pojawią się na platformach Facebook, TikTok i YouTube. Uzupełnieniem działań promocyjnych w kanałach digitalowych będą publikacje influencerów na Instagramie i TikToku oraz materiały w kanałach własnych OTOMOTO.
Za koncept kreatywny, planowanie i realizację kampanii odpowiada agencja MADOGZ. Reżyserem spotu jest Jan Foryś, a autorem zdjęć jest dom produkcyjny Lucky Luciano.