Twórcy projektu Food and Design prezentują „Przyszłość jedzenia / jedzenie przyszłości. Trendbook 2023-2030”

O autorze
3 min czytania 2022-10-17

Pierwszy e-book w wykonaniu nowo powstałego projektu Food and Design to zbiór przewidywań blisko 80 ekspertów na temat przyszłości branży food. Specjaliści wskazali trzy główne trendy żywieniowe, które będą dominować na polskim i światowym rynku, wśród nich: owady, comfort food w nowoczesnym wykonaniu i ekologia. Sprawdź, jak pobrać darmowy e-book!

Przyszłości branży na kolejne siedem lat.

Publikacja e-booka „Przyszłość jedzenia / jedzenie przyszłości. Trendbook 2023–2030”  zbiegła się z inauguracją projektu Food and Design, pierwszej w Polsce platformy poświęconej tematyce food designu, którą w październiku powołała agencja kreatywna Od kuchni. W publikacji znalazły się wypowiedzi specjalistów zgromadzonych wokół kolektywu eksperckiego, którzy wskazali przewidywania przyszłości branży na kolejne siedem lat. Wśród omawianych obszarów znalazły się: komunikacja, marketing i media, zakupy i decyzje zakupowe, FMCG i przemysł spożywczy, prawo, produkcja contentu, projektowanie, stylizacja.

W publikacji „Przyszłość jedzenia / jedzenie przyszłości. Trendbook 2023–2030” pojawiły się odpowiedzi ekspertów na wiele pytań od dawna nurtujących sektor food. Wśród nich:

  • Jak rozumiesz sformułowanie „jedzenie przyszłości”?
  • Kulinarny hedonizm czy restrykcyjne podejście do diety? Jaki będzie nasz stosunek do odżywiania w 2030 roku?
  • Jak rozwinie się trend roślinnych alternatyw dla mleka? Z czym będziemy pić kawę w 2030 roku?

Lista ekspertów wypowiadających się na łamach trendbooka jest dostępna na: www.foodanddesign.pl/nasi-eksperci/.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Trendbook kompleksowo porusza tematykę żywności i trendów foodowych na kolejne lata. Z tego względu jest doskonałą bazą wiedzy dla osób interesujących się jedzeniem oraz poszukujących ciekawych informacji dotyczących innowacji. Kierujemy go zarówno do amatorów, jak i osób zawodowo związanych z tematem żywności. Dla niewprawionych w foodowym boju wnioski mogą być jednak dość szokujące. Jak wskazali eksperci, już wkrótce na naszych talerzach zagości między innymi tzw. jedzenie przyszłości, czyli bogate w białko… owady! Ponadto silne trendy, które już teraz dostrzegamy w komunikacji wielu marek z sektora food, to koncentrowanie się na ekologicznych aspektach żywności oraz comfort food w nieco zdrowszej formie. Liczne opinie osób zajmujących się przeróżnymi dziedzinami, w tym prawem żywności, produkcją i innowacją, komunikacją i marketingiem czy fotografią kulinarną i food stylingiem, potwierdzają, że powinniśmy być gotowi na te zmiany – komentuje Magda Malutko, pomysłodawczyni projektu Food Design oraz CEO agencji kreatywnej Od kuchni.

W trendbooku pojawiły się także dane pochodzące z badania konsumenckiego „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzonego we wrześniu przez agencję badawczą ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji kreatywnej Od kuchni. Badanie dotyczyło komunikacji wizualnej marek spożywczych, w tym projektów opakowań, zdjęć dań i produktów spożywczych czy motywacji zakupowych konsumentów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W badaniu zapytaliśmy Polaków m.in. o to, jak ważne w wyborze danego produktu jest jego opakowanie, nazwa czy szata graficzna. Sprawdziliśmy ponadto, w jakim stopniu apetyczne zdjęcie produktu czy dania przekonuje odbiorcę do jego zakupu. Choć tematyką żywności żyjemy na co dzień w pracy agencyjnej, obsługując komunikacyjnie marki z sektora food, to część wniosków rzeczywiście bardzo nas zaskoczyła. Z pewnością wykorzystamy je zarówno w planowaniu bieżącej komunikacji, jak i w tworzeniu długofalowych strategii marketingowych dla naszych Klientów – wskazuje Dominika Kaczyńska, członkini kolektywu eksperckiego Food and Design oraz współtwórczyni projektu z ramienia agencji Od kuchni.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Darmowy e-book „Przyszłość jedzenia, jedzenie przyszłości. Trendbook 2023–2030 okiem ekspertów” jest dostępny do pobrania na stronie www.foodanddesign.pl.  Twórcy projektu Food and Design zdradzają, że wkrótce dostępny będzie również cały raport z badań „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków”.

O projekcie Food and Design

Projekt Food and Design to pierwsza w Polsce platforma dedykowana tematyce food i food design, przeznaczona zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów pasjonujących się tematyką szeroko pojętego jedzenia. Choć pomysł kiełkował już od kilku lat, to premiera Food and Design odbyła się 13 października br. Misją projektu jest zrzeszanie specjalistów z branży food, design, marketing, innowacje i trendy, by rzetelnie edukować poprzez docieranie z wiedzą do osób zainteresowanych tematyką food oraz food design. Projekt składa się z pięciu elementów: platformy eksperckiej, e-booków tematycznych, szkoleń, podcastów oraz cyklicznych spotkań branżowych „Food working”. Projekt zrzesza kolektyw ekspercki z obszaru: marketingu, przemysłu spożywczego, fotografii kulinarnej, wzornictwa przemysłowego, grafiki, projektowania, budowania marek, e-commerce, nowych technologii, produkcji contentu oraz food stylingu.

Twórcy projektu zapraszają na pierwsze spotkanie branżowe z cyklu „Food working”, które odbędzie się 24 listopada w Studiu Od kuchni przy ul. Chodakowskiej 12 w Warszawie. Tematem spotkania będzie omówienie raportu z badań konsumenckich „Komunikacja wizualna a decyzje zakupowe Polaków” zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie agencji Od kuchni. Organizatorzy proszą o mailowe zgłoszenie udziału w spotkaniu na adres [email protected].