COSTA COFFEE to marka dobrze znana zarówno w Polsce, jak i na świecie. I choć jej charakterystyczne logo rozpoznają wszyscy miłośnicy kawy, to mało kto wie, że w tym roku obchodzi ona 50-lecie swojej działalności. Z tej okazji, w 2021 roku marka zamierza celebrować swoje urodziny, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem z pasjonatami kawowego rzemiosła. Działania COSTA COFFEE w wersji do domu wspierać będzie dedykowana konsumentom kampania digitalowa oraz działania komunikacyjne w punktach sprzedaży.
Początki marki COSTA COFFEE sięgają lat 70. XX wieku. Wszystko zaczęło się w Londynie, dokładnie na Fenchurch Street, gdzie w 1971 roku dwaj włoscy bracia – Sergio i Bruno Costa – otworzyli mikro palarnię kawy. Ich zamiarem było sprawienie, by doskonała w smaku „mała czarna” stała się częścią codziennego życia Londyńczyków. Bracia Costa zobowiązali się do wytwarzania najwyższej jakości kawy, a opracowanie tej idealnej mieszanki udało się dopiero po 112 próbach. Jej autorzy nazwali ją Mocha Italia Signature Blend i do dziś jest ona popisową mieszanką COSTA COFFEE, uwielbianą na całym świecie. Kawę na jej bazie można zamówić w kawiarniach i kawomatach a już od października 2020 roku można przygotować ją we własnym domu. Wszystko to, za sprawą dostosowanej do konsumpcji w domu Signature Blend, która znajduje się w ofercie kaw paczkowanych. Oprócz niej w kolekcji znajdują się również Signature Blend ciemno palona, Colombian Roast i The Bright Blend, dostępne w formie mielonej, ziarnistej i w kapsułkach.
Zobacz również
Każda z tych mieszanek spełnia wysokie standardy, którym jest w stanie sprostać tylko 5% ziaren kawy na świecie. Nad jakością ziaren czuwa Gennaro Pelliccia, który od ponad dziewięciu lat pełni w firmie funkcję Mistrza Kawy i razem z zespołem q-grader’ów, czyli osób, które widzą o kawie wszystko, testuje ponad 5 000 filiżanek kawy rocznie. Dążenie do perfekcji, dbałość o szczegóły oraz pozyskiwanie ziaren pochodzących w 100% z plantacji z Certyfikatem Rainforest Alliance sprawia, że COSTA COFFEE jest dobrze znana i doceniana na całym świecie. Marka rozwinęła się do tego stopnia, że dziś jest już dostępna w 30 krajach na 3 kontynentach. W Polsce można ją kupić w ponad 140 kawiarniach, w prawie 500 kawomatach i w sklepach tradycyjnych oraz online.
– Wprowadzenie na rynek kawy COSTA COFFEE w wersji do domu, potwierdza, że zapoczątkowane przez braci Sergio i Bruno postępowe myślenie, nadal towarzyszy marce. Jako Coca-Cola HBC Polska, oficjalny dystrybutor kawy w Polsce, stawiamy na rozwój. Pragniemy zdobywać kolejne rynki naszej jednostki biznesowej, podbijając serca nowych klientów, a tych aktualnych, rozkochiwać w sobie na nowo. Zamierzamy robić to poprzez dzielenie się swoim dziedzictwem, wiedzą na temat kawy i innowacyjnymi pomysłami. W tym roku pragniemy celebrować 50 lat działalności i zaprosić do tego świętowania naszych klientów, współtworzących firmę pracowników, partnerów i dostawców – mówi Anna Oleksak, coffee capability manager w Coca-Cola HBC Polska.
Wyrazem jubileuszowego świętowania jest specjalnie przygotowana kampania, realizowana pod hasłem „Tworzymy COSTA COFFEE od pół wieku”. Akcja obejmuje działania digital – kampanię video oraz wsparcie PR. W punkcie sprzedaży, w których dostępna jest paczkowana kawa COSTA COFFEE, pojawiły się specjalne materiały POS oraz uruchomiono przygotowane na tę okazję mechanizmy promocyjne.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Za strategię, kreację i produkcję jubileuszowej kampanii odpowiada agencja Kalicińscy. Zakupem mediów zajął się dom mediowy MediaCom. Działania PR z zakresu branded content realizuje agencja Big Picture.
Słuchaj podcastu NowyMarketing