Kampania pod hasłem „Ty jesteś zmianą” odzwierciedla nie tylko stosunek szwedzkiego koncernu do swoich pracowników, ale też pokazuje jego otwartość na ludzi bez względu na ich wiek, doświadczenie czy pochodzenie.
Agencja K2 opracowała nową platformę komunikacyjną prezentującą IKEA jako wyjątkowego pracodawcę, który ceni w ludziach przede wszystkim umiejętność bycia sobą, chęć niesienia pomocy i zmieniania świata na lepsze. Towarzysząca nowemu podejściu do rekrutacji kampania składa się z przygotowanego wspólnie z OTO Film i SHOOTME Visual Artists spotu promocyjnego, inspirowanego prawdziwymi historiami z życia pracowników IKEA i zwieńczonego muzyczną kompozycją Smolika, do której zaśpiewała Oly.
Zobacz również
W chwili, kiedy zostaliśmy zaproszeni do tego projektu, wiedzieliśmy, że aby w pełni oddać jego moc, potrzebujemy wyjątkowego zespołu. Mieliśmy świadomość realnego wpływu i chęć przeprowadzenia tej zmiany, a to stało się naszym drogowskazem do osób, które nie tylko zrozumieją znaczenie projektu, ale i rozbudują go na swój unikalny sposób. Do ludzi, którzy tak jak my uwierzą, że nasze działania mogą zmienić podejście do rekrutacji w Polsce – mówi team kreatywny K2: Lotta, Senior Creative & Copywriter i Łukasz Szyszka, Dyrektor Kreatywny.
To wyjątkowy projekt, który mieliśmy przyjemność współtworzyć już na etapie konceptu. Razem z K2 i klientem podczas wspólnych spotkań wymyślaliśmy kolejne filmowe sceny. Mieliśmy poczucie, że wszyscy dążymy do jednego celu, który tym razem był promocją pewnych postaw i wartości w życiu. Naszym zadaniem było dotarcie do ludzi o wysokiej wrażliwości społecznej, bo właśnie takie osoby IKEA chciałaby widzieć w roli swoich pracowników. Mogliśmy szczerze i otwarcie rozmawiać między sobą i szukać autentycznych emocji u autentycznych postaci. Casting przebiegał nietypowo, a znakomita część wybranych bohaterów nigdy wcześniej nie stała przed kamerą i nie gościła na planie filmowym. Szukaliśmy prawdy w każdym elemencie tej układanki, nie tracąc z oczu spójnego charakteru całego filmu. – mówią zgodnie Natalia Jakubowska i Łukasz Gronowski, duet reżyserski z SHOOTME.
Kreacje do prasy, digitalu i na outdoor zostały oparte o 7 portretów bohaterów spotu, wykonanych przez Jacka Kołodziejskiego z SHOOTME.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing