Marka Tyskie stanęła w roku 2018 przed wyzwaniem nakreślenia nowej roli marki w zmieniającej się rzeczywistości piwnej, w której rozwój segmentu piw kraftowych miał wpływ na sytuację dobrze znanych lagerów. Celem było stworzenie odważnej i unikalnej wizji, która wzmocni Tyskie. Zadanie było tym trudniejsze, że była to operacja na otwartym sercu marki o olbrzymim zasięgu i wadze biznesowej.
W odpowiedzi na to wyzwanie powstała platforma Przejdźmy na TY, która odwołuje się do silnie zakorzenionej kulturowo frazy, niosąc za sobą wezwanie do otwartości i bycia we wspólnocie.
Zobacz również
– Zależało nam aby rola marki była wbrew trendom – pojednawcza, inkluzywna oraz wspólnotowa. Chcieliśmy pokazać Tyskie jako piwo ponad podziałami, które zachęca nas, by łączyć się mimo różnic poglądów, statusu, płci, wieku, rasy, czy wartości. Przy Tyskim można znaleźć wspólny grunt i budować prawdziwą wspólnotę. Na tym polega wartość emocjonalna tej marki wsparta popularnym profilem piwa – mówi o idei Przejdźmy na TY Tycjan Lewandowski, dyrektor marki Tyskie.
Przemyślana strategia i mocna idea przełożone na angażujące formaty reklamowe pozwoliły Tyskiemu zrealizować wszystkie założone w roku 2018 cele. Marka odwróciła negatywne tendencje sprzedażowe oraz znacznie wzmocniła się odbiła się wizerunkowo. Szczegółowe dane na ten temat, czyli wyniki kampanii były główną częścią zgłoszenia konkursowego ocenianego przez jury konkursu Effie 2020, w którym kampanie oceniane są właśnie na podstawie efektywności.
– W czasach, gdy wielkie marki prowadzone są coraz częściej przez wewnętrzny pryzmat finansowy, to cieszę się, że udało nam się znaleźć własną indywidualną drogę opartą o zewnętrzny aspekt ludzki i społeczny – z dala od chłodnych kalkulacji w Excelu. Mam dlatego ogromną satysfakcję, że Return On Idea jest w przypadku tej nagrody większe niż Return On Investment… Zostało to docenione przez grono ekspertów. Złote Effie to bez wątpienia najwyższe wyróżnienia w naszej branży. Cieszę się, że od dziś jesteśmy z Effie na TY – mówi Tycjan Lewandowski.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za przygotowanie platformy Przejdźmy na TY odpowiadają: agencja GONG, która odpowiada za działania online; agencja kreatywna BNA; odpowiedzialna za koncepcję i przygotowanie spotów telewizyjnych agencja Bardzo; duet reżyserski Karolina Lewicka i Tomek Kapuściński; domy produkcyjne: Sputnik Studio i Oto Film; studio dźwiękowe Juice Studio oraz odpowiedzialny za planowanie mediów dom mediowy Zenith.
Słuchaj podcastu NowyMarketing